اولین جشنواره حامی برای حل معضلات اجتماعی برگزار شد

اولین جشنواره حامی برای حل معضلات اجتماعی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، جلسه و نشست خبری شورای سیاست گذاری اولین سمپوزیوم ملی و جشنواره حامی (آسیب های اجتماعی) عصر شنبه 17 شهریور با حضور محمدجواد محمدی نوری رئیس هیئت مدیره برگزار شد. شورای سیاستگذاری جشنواره حامی، علیرضا کیوانفر دبیر اجرایی جشنواره، مهدی خرسند دبیر داخلی جشنواره، نژاد دبیر بخش تجسمی جشنواره، جواد نبوتی مشاور رسانه ای جشنواره. این جشنواره با حضور بابک صدیقی مشاور عالی جشنواره و محمد صفایی پور دبیر هنری جشنواره در باغ کتاب برگزار شد.

محمدجواد محمدی نوری رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره در ابتدای این نشست گفت: در کشور شکاف جدی در خصوص آسیب های اجتماعی وجود دارد و تا زمانی که آسیب احساس نشود این را مهم ترین ابزار می دانند. از تبدیل شدن به یک معضل اقتصادی، اما جشنواره ای که از آن حمایت می کند باید در نوع خود بی نظیر باشد، زیرا اقدامات اجتماعی برای حل آن فراتر از مشکلات اقتصادی است. روحیه مردم امروز خوب نیست و همه دستگاه های اجرایی این را می دانند اگر روحیه مردم بهتر شود مطمئنا اکثر مشکلات حل می شود و به همین دلیل ما به عنوان یک نهاد کوچک در تلاش هستیم تا بخشی از این مشکل را حل کنیم.
وی تاکید کرد: حل معضلات اجتماعی از طریق هنر منطقی است و هیچ زبانی نمی تواند به اندازه هنر در حل معضلات اجتماعی موثر باشد و ما در این جشنواره از این تاثیرات غافل نشدیم. علاوه بر این اگر ورزش وارد زندگی مردم شود بسیاری از معضلات اجتماعی حل می شود. وقتی هنر و ورزش مفید باشد، راحت می گذریم.

نوری افزود: در این جشنواره سعی شد به تمامی نکات تاثیرگذار و نکات سازنده ای که در حوزه آسیب های اجتماعی موثر است توجه شود.
علیرضا کیوانفر، دبیرکل جشنواره حامی در بیانیه ای درباره این رویداد گفت: جشنواره حامی را در دو بخش آسیب های اجتماعی «مردم» و «سازمان ها و ادارات» برگزار می کنیم و سعی کرده ایم هر دوی این ها را پیش ببریم. بخش های هنری و آشتی هم داریم برای اینکه سریعتر به نتیجه برسیم در بحث اقتصادی از اداره پیشگیری از وقوع جرم کمک گرفتیم و نداریم بودجه دولتی برای این رویداد و ما خصوصی هستیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که شأن هنرمندان و مردم ما بالاست و به همین دلیل تلاش کردیم تا کار خوبی انجام دهیم.
دبیر کل جشنواره حامی تصریح کرد: فراخوان جشنواره در سایت hamifetival.ir اعلام شد اما خبری از فراخوان نبود. با وجود این 45 اثر نمایشی، 25 اثر سینمایی و 30 اثر تجسمی به اولین جشنواره حامی راه یافتند.

صنعت سینما در کشور از حساسیت بالایی برخوردار است و برای دوری از حساسیت ها، تیمی متشکل از کارگردانان، بازیگران، فیلمبرداران و نویسندگان از جمله رسول صدر عاملی و فریدون جیرانی داریم و از تجربیات آنها برای انجام کار درست استفاده خواهیم کرد.

بر اساس این فراخوان، بخش تجسمی تا پایان شهریور، بخش نمایش تا 4 شهریور و بخش سینما تا 4 مهر فرصت دارند. این جشنواره در تاریخ 10 نوامبر افتتاح و در 20 نوامبر به پایان می رسد. علاوه بر این، آثاری در حوزه هنری نیز برای تصمیم گیری هیئت داوران نمایش داده می شود.
کیوانفر گفت: در افتتاحیه برنامه ویژه ای داریم که از شخصیت هایی که به صورت خودجوش در بحث آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند تقدیر و تشکر می کنیم. ما همچنین فرش قرمزی را در مراسم افتتاحیه و اختتامیه خود به نمایش خواهیم گذاشت تا ارزشی که به هنرمندانمان داده شده است را ثابت کنیم. در حالی که در بخش سینما فیلم های بلند و کوتاه داستانی و مستندهای بلند و کوتاه وجود دارد، در بخش نمایش; آثاری مانند عروسک، آثار میدانی و صحنه ای و عکس، کارتون و پوستر در قسمت تصویری پذیرفته می شود.

کوروش پارسانژاد دبیر گروه تجسمی جشنواره حامی گفت: اعضای هیات داوران گروه عکاسی اسماعیل عباسی، مهدی مقیمی نژاد و سیف الله صمدیان و هیئت داوران بخش پوستر نیز کیانوش غریب پور، فرزاد ادیبی و سید حسام الدین طباطبایی هستند. . هیئت داوران بخش کارتون را جمال رحمتی، کیارش زندی و بهمن تشکیل می دهند.
انصاری از روابط عمومی جشنواره نیز گفت: حمیدرضا نعیمی هنرمند باتجربه تئاتر مسئولیت بخش اجرای جشنواره را بر عهده دارد و آثار در دو مرحله ارزیابی می‌شوند. هیئت انتخاب اپیزود این نمایش متشکل از حمیدرضا نعیمی، شهرام کرمی و نادر برهانی مرند و اعضای هیئت داوران بخش رقابتی نمایش را ایرج راد، قطب الدین صادقی، حسین پاکدل، سیما تیرانداز و شبنم مقدمی تشکیل می دهند. ضمناً به زودی به دبیر معاونت سینمایی و اعضای هیئت داوران اطلاع رسانی خواهد شد.
در پایان این نشست از پوسترهای جشنواره حامی با طراحی علیرضا کیوانفر رونمایی شد.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین