اولین نظر رائد فریدزاده در مراسم اختتامیه مهر سینمای ایران

اولین نظر رائد فریدزاده در مراسم اختتامیه مهر سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، مراسم اختتامیه سومین جشن ملی مهر سینمای ایران شامگاه شنبه 30 مهرماه در محوطه باز موزه سینما برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این برنامه با پخش کلیپ هایی از مقاومت مردم غزه و مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه معدن طبس به کارگردانی فرزاد حسنی آغاز شد.

کدیر آشنا، دبیر جشن مهر سینمای ایران که یکی از سخنرانان این مراسم بود، با بیان اینکه رائد فریدزاده در این مراسم و در اولین روز وظیفه خود به عنوان رئیس سازمان سینمایی شرکت کرد، گفت: در تشریح جشن مهر وی گفت: در این سال ها عموماً ارتباطی با استان ها وجود نداشت و به بهانه روز ملی سینما تصمیم گرفتیم این ارتباط را با کارگردانان و سینماگران ایران برقرار کنیم، در حالی که تنها 21 استان در این برنامه حضور داشتند. سال اول الان در 31 استان است.

وی با بیان اینکه در این جشن که با حضور بیش از 600 نفر برگزار شد از 70 پیشکسوت، بیش از 50 هنرمند ایثارگر و دیگر فعالان عرصه سینما در بخش های مختلف تجلیل شد. وی ادامه داد: سینمای نوروز برای ما مهر سینمای ایران است. متعلق به سینماگرانی است که بدون در نظر گرفتن موضوع و مشکلی دور هم جمع شدند.

وی افزود: به استان های مختلف رفتم و اکنون این برنامه و جشن برای آنها جدی شده است.

آشنا در پایان از محمد خزایی (رئیس سابق سازمان سینمایی)، خانه سینما، مدیران و همکاران سازمان و اصحاب رسانه برای برگزاری این مراسم تشکر کرد.

در ادامه این مراسم هنرمندان استان های مختلف معرفی و با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد. سید محمد حسین علمدار (تهیه کننده خراسان) محمد پورکیاسری، حامد ذاکر، حسن نجفی، فرزانه قبادی، زانیار لطفی، امید نجفی، محمود نظرعلیان، رضا دانش پژوه، وحید موسائیان، فاطمه احمدی، کریم فائقیان، خیریه‌رضا ایغازی، علیرضا تقی‌الله ، بهزاد وزیری، محسن شیرزایی، احسان امیدیان، محمود پاک نیت، علیرضا استادی، مژده صبری، امید پوراتابک، علیرضا رسول زاده، هدایت پیرنیا، شهرام ابراهیمی، مسعود امامی، بابک رضاپور، اتابک نادری، علی ثاقابی، احمد اله اکابی. بازماندگان قشمی از جمله این برگزیدگان بودند.

بخش بعدی مراسم به تقدیر از جلال الدین معیریان اختصاص داشت و راعد فریدزاده، کدیر آشنا، مهدی احمدی (مشاور وزیر)، علی دهکردی، مجید اسماعیلی و نظام الدین کیایی همراهی کردند.

در این قسمت فرزاد حسنی با دعوت از فریدزاده تاکید کرد که در این مراسم به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی معرفی خواهد شد.

جلال الدین معیریان پس از دریافت تندیس از فریدزاده در پاسخ به سوال مجری خود در مورد پروژه جدید خود به سادگی گفت: افتخار دارم در محضر شاگردانم خدمت کنم و برای همه آرزوی سلامتی دارم.

این طراح گریم سینما سپس در کنار حضار قرار گرفت و از علی نصیریان تمجید کرد.

فرزاد حسنی با اشاره به اینکه این شب ها به قدردانی از نصیریان با یادآوری نقش های این بازیگر اختصاص داشت، وی را افتخار فرهنگ و هنر ایران دانست.

سپس نصیریان در سخنان خود چنین گفت: این تشویق و شناخت مناسب و زیباست اما نه برای ما، بلکه برای نسل های آینده. اگر مردیم برای خودمان بود، زیرا هنر و خلقت آن لذت بخش است و بزرگترین لذت از خود خالق است.

داریوش با اشاره به نسل قدیم سینما از فرخ غفاری و گلستان تا نسل های بعد از مهرجویی یاد کرد و گفت: سینما را از مهرجویی آموختم و برای کار باید اعتراف کنم.

وی همچنین از کدیر آشنا برای برگزاری این جشن تشکر کرد.

سپس رائد فریدزاده روی تریبون رفت و گفت: من خیلی خوش شانس هستم که در روز اول کارم در چنین مراسمی چند کلمه ای صحبت می کنم. چه خوشبخت است نسل ما که در روزگاری زندگی می کنند که هنرمندانی چون استاد علی نصیریان زندگی می کردند. .

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه در روز اول روی کار آمدن وی بحث سازش مطرح شد، گفت: آشتی یعنی داشتن عقل و مسئولیت پذیری، در این موضوع به حمایت همه دوستان نیاز دارم و امیدوارم بتوانیم صلح کنیم. خواهیم دید که سینمای ایران روز به روز پیشرفت می کند.

در بخشی دیگر از این مراسم، خیرالله تقیانی پور (کارگردان قلب رقه) و بهترین کارگردانان کشوری از جمله بابک خواجه پاشا (کارگردان آبی روشن)، قربانعلی طاهرفر (کارگردان آپاراتچی)، محمد عسگری (کارگردان) فیلم) از تهیه کنندگان آن تجلیل شد. آسمان غرب، مرتضی علیزاده (کارگردان فیلم Disembodied) و سید علی موسوی نژاد (کارگردان ایلیا سوکاره قهرمان).

سپس در سال آخر سینما کلیپ آن مرحوم منتشر شد.

بخشی دیگر از این مراسم به قدردانی از فعالان عرصه زیرساخت های سینمایی اختصاص داشت و تندیس به عبدالصمد علمی زاده، محمدعلی عباس زادگان، مرتضی شعیستا، رامین بالف، صدیق جوادی، جعفر موسوی، علی سرگزی و علی سرگزی. محمد حسین بلاغی. همچنین جایزه تندیس سینمای مهر به همایون بازیگر سابق سینما اهدا شد.

در پایان این مراسم موسیقی فیلم های داخلی و خارجی به صورت زنده اجرا شد و مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

پس از پایان مراسم بسیاری از کارگردانان، سینماگران و هنرمندان به رائد فریدزاده تبریک گفتند، اما با وجود سوالات خبرنگاران، گفتگو را به زمان دیگری موکول کردند.

اما این سوال مطرح شد که دبیر جشنواره فیلم فجر می تواند جایگزین شود و او گفت در زمان مقرر صحبت خواهد کرد.

عباس رافعی، شهرام اسدزاده، محمدقاصد اشرفی، محمدحسین فرحبخش، ژرژ پطروسی، علیرضا زرین دست، حبیب اسماعیلی، علی نصیریان، جهانگیر الماسی، هوشنگ توکلی، علیرضا خمسه، پوران درخشنده، داریوش معدبیان، وزیر فرهنگ، احمدی در این مراسم حبیب ایل بیگی، محسن علی اکبری، حسن رضایی، محمد ساربان، مجید قناد، فرزاد موتمن، جلیل اکبری صحت، جمال شورجه حضور داشتند.

245245

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین