ایران از جمله مناطقی است که سطح هشدار آبله میمون پایین است/ سیستم درمان کاملاً آماده است

ایران از جمله مناطقی است که سطح هشدار آبله میمون

انتخابتو، سازمان بهداشت جهانی با انتشار اطلاعیه ای درباره «آبله میمون ها» اعلام کرد که این اطلاعیه در سطوح مختلف بوده است. به طوری که سطوح اضطراری “کم”، “متوسط” و “بالا” در نظر گرفته می شود و بر اساس طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی از “جمهوری دموکراتیک کنگو” در قاره آفریقا تعیین می شود. برخی از آن این منطقه تحت “سطح اضطراری بالا” قرار دارد و هیچ کشور دیگری در حال حاضر در آن سطح نیست.

سپس اعلامیه رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشتشیوع محلی آبله میمون در برخی کشورها و ایران گزارش نشده است. برخی از آن کشورهایی که انتقال محلی آبله میمون در آنها گزارش نشده است. در حال حاضر کشور ایران در مناطقی قرار دارد که سطح هشدار پایین است. برخی از آن ما در مناطق کم هشدار هستیم اما نظارت مرزی در کانون توجه است.

این امکان وجود دارد که برخی از افراد غیر شهروندی کسانی که می خواهند وارد ایران شوند باید علائم آبله میمون را در کشور داشته باشند و پس از شناسایی این افراد به کشورهایشان بازگردانده می شوند و همچنین افرادی که به کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه مراجعه کرده اند و اسپانیا نیز جستجو خواهد شد. -کشورهای پرخطر و این کشورها سابقه ابتلا به این بیماری را دارند، اقدامات احتیاطی اولیه را انجام دهید و اگر مسافران کشورهای اروپایی علائم اولیه داشتند، حتماً به پزشک مراجعه کرده و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

وزارت بهداشت به منظور مدیریت و پیشگیری از آبله میمون اقدامات ویژه ای را برای افرادی که از کشورهای آفریقایی به ویژه «جمهوری دموکراتیک کنگو» وارد ایران می شوند در نظر گرفته است و در حال حاضر اقداماتی برای پیشگیری از ابتلا به آبله میمون در حال انجام است. یک سطح متوسط

نظام پزشکی کشور آمادگی کامل برای مقابله با آبله میمون را دارد و پرستاران و پزشکان آمادگی کامل برای شناسایی و تشخیص بیماران در مواقع ضروری را دارند، ضمن اینکه حداقل 12 آزمایشگاه قطب که زیرمجموعه دانشگاه های علوم پزشکی هستند آماده انجام آزمایش های تشخیصی آبله میمون هستند.

علاوه بر این، کیت های تشخیص اولیه و قطعی آبله میمون در دانشکده های پزشکی موجود است و نگرانی در مورد کیت های تشخیصی این بیماری وجود ندارد.

WHO خواستار توزیع بیشتر واکسن آبله میمون در آفریقا است

“مارگارت هریس«سخنگوی سازمان جهانی بهداشتبه دلیل نیاز به افزایش واکسن های ویروسی MPAX (Mpox) مورد توجه سازندگان قرار گرفت و از آنها خواسته شد تا تولید خود را برای دسترسی بیشتر به این واکسن ها افزایش دهند.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته بالاترین سطح هشدار خود را به دلیل ظهور گونه جدید ویروس در بسیاری از کشورهای آفریقایی اعلام کرد.

هریس او می گوید در حال حاضر واکسن های موثری علیه Mpox وجود دارد، از جمله از یک سازنده واکسن دانمارکی-آلمانی. بایرن اسکاندیناوی واکسن دیگری (LC16) با نیم میلیون دوز از واکسن فروخته شده با نام ایموانکس نیز در ژاپن تولید می شود اما به صورت تجاری فروخته نمی شود و فقط توسط دولت ژاپن تهیه می شود.

به گفته سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، امکان تهیه بخش قابل توجهی از این واکسن وجود دارد و این سازمان در حال حاضر با دولت ژاپن برای اطمینان از توزیع واکسن در تماس است.

در همین حال، کارشناسان بهداشت نگران این همه گیری هستند MPAX سازمان بهداشت جهانی که قابل مقایسه با اپیدمی کرونا نیست و خطر اپیدمی بسیار پایینی برای اروپا دارد، در حال حاضر قصد دارد شیوع منطقه ای نوع جدید ویروس Mpox را در برخی از کشورهای آفریقایی کنترل کند.

سازمان پزشکان بدون مرز همچنین از کشورهایی که دارای ذخایر واکسن هستند خواسته است تا حد ممکن دوزهای بیشتری را به کشورهای آسیب دیده در آفریقا اهدا کنند. این سازمان بایرن اسکاندیناوی می خواست قیمت هایش را پایین بیاورد. واکسن های تولید شده توسط این شرکت در اکثر کشورهایی که این بیماری همه گیر رخ می دهد بسیار گران است.

ایران از جمله مناطقی است که سطح هشدار آبله میمون پایین است/ سیستم درمان کاملاً آماده است

541 نفر بر اثر بیماری امپوکس جان باختند

طبق داده های آژانس بهداشت اتحادیه آفریقا (CDC)، تنها در هفته گذشته 1200 عفونت مشکوک یا تایید شده جدید با سه زیرگروه مختلف Mpox شناسایی شده است. عصبی شدن نگران کننده است، با بیماری و مرگ جدی تر میر مهمتر از همه، در مطالعات اخیر، موارد Mpox در مجموع در 12 کشور عضو اتحادیه آفریقا گزارش شده است و 541 نفر تاکنون جان باخته اند.

این ویروس که دهه‌ها با نام آبله میمون شناخته می‌شود، می‌تواند از طریق تماس نزدیک از فردی به فرد دیگر و همچنین از حیوانات منتقل شود. علائم شامل بثورات پوستی شبیه آبله، تب و بدن درد است.

این بیماری معمولا دو تا چهار هفته طول می کشد. دوره نهفته آبله میمون پس از آلوده شدن انسان به ویروس 5 تا 21 روز است. به عبارت دیگر علائم بیماری بین پنج تا ۲۱ روز پس از ورود ویروس به بدن در بیماران ظاهر می شود.

برای محافظت از خود، متخصصان توصیه می‌کنند که از تماس فیزیکی نزدیک با فردی که ضایعات شبیه Mpox و ظروف، لباس یا ملحفه‌های او دارد خودداری کنید و به نکات بهداشتی مانند شستن مرتب دست‌ها توجه کنید.

در چند روز گذشته مواردی از این ویروس در سوئد و پاکستان شناسایی شده است.