این بازیگر برنده اسکار نابینا شد و از سینما خداحافظی کرد

این بازیگر برنده اسکار نابینا شد و از سینما خداحافظی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، جودی دنچ به دلیل ضعف بینایی از بازیگری کناره گیری کرد. دنچ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بازگشت به عرصه بازیگری گفت: نه، نه، حتی نمی توانم آن را ببینم.

دنچ اضافه کرد که پروژه‌های دیگری نیز روی آن کار می‌کرد: «کتاب ما «شکسپیر: مردی که اجاره‌بها را می‌پردازد» منتشر شد، به نمایشگاه کتاب چلتنهام می‌رویم و سپس سه نمایش را با ژیل براندرت اجرا خواهیم کرد.

ایرنا نوشت: دنچ با دژنراسیون ماکولا وابسته به سن زندگی می کند که بیش از 700 هزار نفر در بریتانیا به آن مبتلا هستند. او در سال 2022 به لویی تروکس گفت: نمی‌خواهم بازنشسته شوم. در حال حاضر نمی توانم کار زیادی انجام دهم زیرا دیگر نمی توانم ببینم.

او سال گذشته به ساندی میرر گفت که به یافتن راه‌حل ادامه می‌دهد، بهبود می‌یابد و فعال است، اما «دیگر نمی‌توانم سر صحنه فیلمبرداری ببینم»… «و به اندازه کافی نمی‌توانم دیالوگ را بخوانم. برای مقابله با آن.” دنچ مدت ها بود که با مشکلات بینایی دست و پنجه نرم می کرد و حتی سعی می کرد دیالوگ هایش را به صورت شفاهی حفظ کند، اما این مشکل را حل نکرد.

او در سال 2021 برای فیلم بلفاست به کارگردانی کنت برانا نامزدی اسکار را دریافت کرد و در نقش اصلی در فیلم آللویا ریچارد ایر که از بازی آلن بنت اقتباس شده بود ظاهر شد.

آخرین نقش او در فیلم یک نقش کوتاه در Spirited در سال 2022 بود.

از دیگر نقش های برجسته جودی دنچ می توان به هشت فیلم جیمز باند و شکسپیر عاشق اشاره کرد که برای آنها برنده اسکار شد. دنچ همچنین کارنامه ای ماندگار و بسیار موفق روی صحنه داشته است. برنده یک جایزه تونی و هشت جایزه لارنس اولیویه شد.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین