این سالاد مرغ خوشمزه و متفاوت را از دست ندهید!

این سالاد مرغ خوشمزه و متفاوت را از دست ندهید

این سالاد مرغ خوشمزه و متفاوت را از دست ندهید

برای فرار سالادها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند و اغلب به عنوان پیش غذا سرو می شوند. اما بسیاری از آنها به دلیل محتوایی که دارند می توانند به عنوان غذای اصلی نیز استفاده شوند. سالاد، سرکه، سس، نمک، فلفل، آبلیمو، آبگوشت و غیره. از ترکیبی از سبزیجات مختلف با ادویه هایی مانند و معمولا سرد سرو می شود و با تخم مرغ، لوبیا پخته، گوشت، پنیر و غیره سرو می شود. همچنین ممکن است شامل غذاهای دیگری نیز باشد. به اینها هم باید اضافه کرد که در این صورت ارزش غذایی آن افزایش می یابد و می توان آن را به عنوان غذای اصلی میل کرد. سالاد مرغ یکی از متنوع ترین، خوشمزه ترین و معروف ترین انواع سالاد است که به روش های مختلف و با مواد مختلف تهیه می شود. در این مطلب سالاد مرغ بسیار خوشمزه ای را به شما آموزش می دهیم که طعم متفاوتی دارد و از خوردن آن لذت خواهید برد پس با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب سالاد مرغ خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز

کاهو: نصف 1 عدد
سینه مرغ: 1 عدد
سیب زمینی آب پز: 2 عدد
نخودفرنگی: 1 فنجان
ذرت: 1 فنجان
گردو خرد شده: 1 پیمانه
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
ماست پر چرب یا زده شده: ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری
سس خردل: 1 قاشق غذاخوری
شوید خشک یا تازه: 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این سالاد خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به مکعب های کوچک خرد کنید. داخل ماهیتابه روغن زیتون بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود سپس سینه مرغ خرد شده را اضافه کنید و مقداری نمک بپاشید و هم بزنید. پس از چند دقیقه تفت دادن مرغ، درب تابه را ببندید تا مرغ با حرارت ملایم بپزد و نرم شود. در مرحله بعد کاهو را خرد کرده و در ظرف مناسبی بریزید، سیب زمینی پخته شده خرد شده، خیارشور خرد شده، ذرت، نخود، سینه مرغ پخته شده و گردوی خرد شده را اضافه کنید. برای تهیه سس سالاد، ماست را با سس خردل، سس مایونز، آبلیمو، نمک، فلفل سیاه و شوید خشک یا تازه مخلوط کرده و به مواد سالاد اضافه کنید. مواد سالاد را هم بزنید تا طعم ها با هم ترکیب شوند. غذا و سالاد را به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید و بگذارید خنک شود سپس آماده سرو است، میل کنید.

نکات برجسته
1- اگر از کنسرو نخود و ذرت استفاده می کنید، حتماً 20 دقیقه قبل از مصرف آن ها را بجوشانید.

2- برای تهیه این سالاد به جای سرخ کردن مرغ می توانید آن را به هر شکلی که دوست دارید کبابی یا کبابی کنید.

3- هنگام تهیه سس سالاد حتما از ماست پرچرب یا زده شده استفاده کنید. ماست های پاستوریزه معمولی حاوی مقداری آب هستند که در طولانی مدت سالاد را آبدار می کند.