بازیگرانی که با حرکات زیبای خود از کارگردان فیلم «مختارنامه» سرپیچی کردند

بازیگرانی که با حرکات زیبای خود از کارگردان فیلم مختارنامه

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، تغییر چهره بازیگران یکی از مشکلات جدی سریال «مختارنامه» بود. نویسنده کتاب «پرونده مختارنامه» ماجرا را این گونه بیان کرد: «در پروژه طولانی مثل «محترمنامه» گاهی بازیگر بخشی از اجرای خود را در یک سال خاص اجرا می کند و ادامه اجرای او به زمان دیگری موکول می شود.

همشهری در فضای مجازی نوشت: اما گاهی اوقات بازیگران در چهره خود تغییراتی ایجاد می کنند و این برای بازیگران دردسرساز می شود. اتفاقی که بارها در سریال مختارنامه رخ داد، باعث تغییراتی در مراحل کارگردانی و تدوین شد.

جراحی های پر دردسر الهام حمیدی و حدیث فولادوند
الهام حمیدی در نقش همسر کیان و حدیث فولادوند در نقش همسر ابراهیم اشتر به دلیل جراحی های پلاستیک و تغییرات صورت به سختی سازگار شدند. این دو بازیگر حتی سازندگان سریال را با تغییرات گسترده چهره شگفت زده کردند. موضوعی که باعث کاهش آرایه آنها می شود.

الهام حمیدی در 2 قسمتی که در نقش همسر کیان بازی کرد، بینی خود را عمل کرد و حدیث فولادوند نیز بینی خود را عمل کرد. به حدی که تفاوت چهره او در صحنه ای که با فاصله یک سال فیلمبرداری شده کاملاً محسوس است. همین مشکل باعث شد بسیاری از کلوزآپ های فولادوند در مرحله تدوین حذف شوند.

بازیگرانی که با حرکات زیبای خود از کارگردان فیلم «مختارنامه» سرپیچی کردند

گاهی اوقات زمان بر خلاف پروژه کار می کرد. طولانی شدن زمان فیلمبرداری باعث شد تا تاثیرات چند سال بعد روی چهره بازیگران نمایان شود. داشتن ریش روی بازیگران مرد کمک زیادی به گریمور می کرد، به طوری که تغییرات چهره محسوس نبود، اما حل این مشکل روی بازیگران زن آسان نبود. در بخشی از کار، گونه های فریبا کوثری چاق شده و چهره ماهچهرا خلیلی به دلیل گذشت زمان و چاق و لاغری تغییر کرده است. البته تغییر چهره این بازیگران به سختی الهام حمیدی و حدیث فولادوند نبود.

حذف محمد حاتمی به دلیل جراحی بینی
اگرچه این جراحی برای بازیکنان زن دردسر بیشتری دارد، اما در یک مورد برای یک بازیکن مرد هم اتفاق افتاد و حتی باعث شد میر باقری او را اخراج کند. همانطور که در کتاب پرونده مختارنامه آمده است، محمد حاتمی جزو گزینه های بازی در این سریال بود که به دلیل جراحی بینی از لیست بازیگران خارج شد.

داوود رشیدی نمی توانست دیالوگ هایش را حفظ کند
برخی از بازیگران این سریال که از نام‌های مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون هستند، به دلیل سن و سال خود دچار مشکلاتی شدند. مثلا داود رشیدی نمی توانست دیالوگ های طولانی را حفظ کند. از این رو دیالوگ ها روی کاغذ نوشته می شد و جلوی او گرفته می شد یا زمانی که امکان ضبط صحنه دو نفره داوود رشیدی و فرهاد اصلانی وجود نداشت، سکانسی دو نفره دکوپاژ می شد و تک نماهای فرهاد اصلانی ساخته می شد. و 6 ماه بعد تیراندازی به داوود رشیدی ضبط شد.

جمشید شاه محمدی نیز برای نقش زهیر بن قین انتخاب شده و در کاشان جلوی دوربین می رود. اما با تکمیل فیلمنامه و اینکه زهیر باید مهارت جنگیدن و حضور در صحنه های نبرد را داشته باشد، جای خود را به محمود اردلان می دهد. در عوض جمشید شاه محمدی نقش خواهر شوهر مختار را بازی می کرد که با ویژگی های ظاهری او همخوانی داشت.

یک روایت زمانی
فایل مختارنامه توسط رضا استادی روابط عمومی این سریال نوشته شده است. به گفته وی به دلیل مسئولیتی که در این پروژه داشت به اطلاعات و اسناد مهم و جالبی دسترسی داشت و باید به این سوال پاسخ می داد که وکالتنامه چگونه دوام آورده و چگونه پس از سال ها تازه مانده است؟ نویسنده هدف کتابش را شبیه «رمان خواندنی درباره یک سریال تلویزیونی عالی» قرار داده است.

این کتاب شامل یک روایت زمانی از قبل از سال 1380، زمانی که فیلمنامه آماده شد، تا وقایع پس از پخش آخرین قسمت سریال، به دنبال آن خلاصه، ضعف، بخش هایی درباره داوود میرباقری، درباره عظیم جوانروح، درباره محمود فلاح، و ضمائم و آلبوم عکس

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین