بازی عجیب سابوتو; ترکیبی از فوتبال، شطرنج و بیلیارد

بازی عجیب سابوتو ترکیبی از فوتبال، شطرنج و بیلیارد

ومبلی، ماراکانا، استادیوم المپیک رم و باشگاه ورزشی تونبریج ولز. تا دوشنبه، همه این مکان ها یک چیز مشترک خواهند داشت. میزبان فینال جام جهانی است.

به گزارش روزیاتو، شاید عجیب به نظر برسد که شهری کوچک در 50 کیلومتری لندن میزبان یک تورنمنت بزرگ بین المللی فوتبال است.

اما اگر از طرفداران Saboteo هستید، می دانید که این اصلاً تعجب آور نیست. این آخر هفته 300 بازیکن و صدها هوادار از 26 کشور به کنت می آیند تا بازی معروف رومیزی را ببینند که به خانه باز می گردد.

بازی خرابکارانه در سال 1947 توسط پیتر آدولف، یکی از اعضای سابق نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، در روستای لنگتون گرین در حومه تونبریج ولز اختراع شد.

این دهکده به عنوان زادگاه یک بازی بی نظیر شناخته می شود که با وجود گذشت زمان همچنان موفق به ادامه حیات می شود.

جام جهانی Saboteo تقریباً مشابه جام جهانی واقعی است، با این تفاوت که بازیکنان عروسک های پلاستیکی 2.5 سانتی متری هستند که روی یک پارچه در دو نیمه 15 دقیقه ای حرکت می کنند. خوشبختانه اینجا VAR وجود ندارد.

اگر این تفاوت را نادیده بگیریم، این مسابقات بسیار شبیه به جام جهانی فوتبال است. با تمام هیجان و شوری که در فوتبال واقعی می بینیم.

بازی عجیب سابوتو; از مسابقات جام جهانی گرفته تا بازیکنانی که انگشتان خود را بیمه می کنند

استوارت گرانت مجری این تورنمنت و مدیر فنی انجمن خرابکاران بریتانیا در گفت و گو با سان اسپورت گفت:

ما بازیکنانی از استرالیا، برزیل، سنگاپور، ژاپن و حتی یک بازیکن از اوکراین داریم.

در واقع این بازیکن فرانسوی است اما قبل از جنگ در اوکراین زندگی می کرد و اکنون در این کشور بازی می کند. تیمی از تونس هم داریم که تنها نماینده آفریقاست.

این مسابقات بسیار پرشور هستند و می توانند واقعاً هیجان انگیز باشند. بازیکنان با دقت به توپ ضربه می زنند و حرکات آنها بسیار دقیق است.

سطح هیجان این بازی ها گاهی بسیار بالاست و حتی می توان درگیری هایی مشابه فوتبال واقعی را تجربه کرد. به خصوص در بین بازیکنان کشورهای اروپایی که این بازی را بسیار جدی می گیرند. ما امسال این هیجان را می خواهیم. ما می خواهیم درگیر درگیری های جدی شویم.

البته این اختلافات هرگز منجر به دعوا و مشاجره نمی شود، اما مواردی وجود داشته که بازیکنان به نشانه اعتراض بازی را ترک کرده اند.

بازی عجیب سابوتو; از مسابقات جام جهانی گرفته تا بازیکنانی که انگشتان خود را بیمه می کنند

تیم انگلیس در این مسابقات دوسالانه نتوانست هیچ یک از جام ها را در رده های مختلف اعم از بزرگسالان، بانوان، انفرادی، تیمی، زیر 16 سال و زیر 12 سال کسب کند.

جاستین فینچ بازیکن باتجربه این تیم زمانی انگشت خود را 50 هزار لیر بیمه کرده بود.

این رویداد به صورت زنده از شبکه X پخش خواهد شد و دارای دوربین های متعدد و خبرنگاران مهمان خواهد بود.

مردم به این بازی در تونبریج ولز علاقه زیادی دارند. بازگشت Sabuteo به خانه همه را به هم نزدیکتر کرد. ما این بازی را به زادگاهش برگرداندیم. به همین دلیل است که این بزرگترین جام جهانی خرابکاری است که تاکنون برگزار شده است.

قرعه کشی این مسابقات روز جمعه برگزار می شود.

تیم ایتالیا بهترین تیم دنیاست. بازیکنان بلژیکی نیز پیشرفت خوبی داشته اند.

اسپانیا بازیکن بزرگی به نام کارلوس فلورس دارد اما او در این فصل غایب است و خیلی ها از این بابت خوشحال هستند.

چند تیم دیگر نیز قابل توجه هستند، از جمله تیم بسیار حرفه ای مالت. انجمن ملی آنها توسط کمیته المپیک به رسمیت شناخته شده است و بودجه زیادی دریافت می کند.

Saboteo ترکیبی از فوتبال، شطرنج و بیلیارد است. اگر کسی فکر کند که ما یک مشت مرد بالغ هستیم که با اسباب‌بازی بازی می‌کنیم، شنبه و یکشنبه با رویکردی کاملاً متفاوت روبرو خواهیم شد.