با مصرف این ۷ ماده غذایی چربی بسوزانید

با مصرف این ۷ ماده غذایی چربی بسوزانید

پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری، چه به توصیه پزشک یا توصیه خودتان، کار آسانی نیست. با این حال، اگر بدانید کدام غذاهای کم کالری و خوشمزه می توانند شما را در این سفر همراهی کنند، رژیم را بسیار راحت تر شروع خواهید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، آمارها نشان می دهد که برای حفظ وزن مناسب، مردان باید روزانه 2200 تا 3000 کالری و زنان باید 1600 تا 2400 کالری در روز مصرف کنند. مصرف کالری کمتر از این محدوده به نوعی رژیم شما را به یک رژیم غذایی کم کالری تبدیل می کند.

معرفی چند غذای کم کالری برای کاهش وزن

1) کلم بروکلی

کلم بروکلی خرد شده بیش از 2 گرم پروتئین و فیبر با تنها 30 کالری در هر وعده (یک فنجان) به بدن می رساند. بروکلی همچنین حاوی 82 میلی گرم ویتامین C است که برای کاهش وزن مفید است. هر چه ویتامین C در بدن در حین ورزش بیشتر باشد، فرآیند چربی سوزی آسان تر می شود.

2) خیار

خیار (با پوست) بیش از 95 درصد از آب تشکیل شده است و با مصرف یک عدد آن، حدود 15 کالری و یک گرم فیبر دریافت خواهید کرد. تحقیقات ارتباط واضحی بین کاهش وزن و خوردن غذاهایی که کالری کمتری دارند، نشان می دهد.

3) گریپ فروت

هر نیمی از گریپ فروت حاوی 52 کالری است. با خوردن نیمی از این میوه، ۲ گرم فیبر و حدود ۴۰ میلی گرم ویتامین C نیز دریافت خواهید کرد. گریپ فروت یک میان وعده عالی است که به چربی سوزی کمک می کند.

4) بادام

هر اونس بادام فقط 164 کالری دارد اما 6 گرم پروتئین و 3.5 گرم فیبر دارد. بنابراین بادام یک میان وعده سالم است که به شما احساس سیری می دهد و از خستگی جلوگیری می کند.

5) صورتی

هر گلابی حدود 80 کالری دارد و حاوی 4 گرم فیبر است که این میوه را به گزینه ای عالی برای کاهش وزن تبدیل می کند.

6) نخود فرنگی

در حالی که یک لیوان نخود حاوی 117 کالری است، همان مقدار حاوی حدود 8 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین است و مصرف منظم آن به کاهش وزن کمک می کند. مانند نخود، لوبیا، عدس و نخود نیز نقش مثبتی در کاهش وزن دارند.

7) تمشک

یک فنجان تمشک حاوی 64 کالری و 8 گرم فیبر است. این میوه خوشمزه یک میان وعده و غذای سالم برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند.