بدن به چه میزان پروتئین روزانه نیاز دارد؟

بدن به چه میزان پروتئین روزانه نیاز دارد؟

سیدموید علویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یکی از مهم ترین اجزای خون پروتئین است، گفت: تقریباً دو سوم پروتئین خون را آلبومین تشکیل می دهد. دسی لیتر مانند آن

با توجه به اینکه پروتئین توسط کبد ساخته می شود، روزانه حدود 10 یا 12 گرم پروتئین در خون توسط سلول های بدن مصرف می شود و به همان میزان توسط کبد ساخته می شود. در واقع بین تولید و مصرف آلبومین در بدن تعادل وجود دارد.

اگر فرد مبتلا به هپاتیت شدید یا بیماری شدید کبدی باشد، رئیس انجمن تحقیقات کبد ایران و متخصص گوارش و کبد. سیروز در صورت ابتلا به عفونت، میزان پروتئین سرم کاهش می یابد.

اگر میزان آلبومین خون کاهش یابد، قسمت‌های مختلف بدن مانند دست‌ها، پاها و صورت متورم می‌شوند و ادامه می‌یابد: انواع دیگری از پروتئین‌های دخیل در لخته شدن خون نیز در کبد ساخته می‌شوند. به آنها عوامل انعقادی می گویند.

علویان گفت: تعداد عواملی که در لخته شدن خون نقش دارند 31 مورد است که 6 مورد آن در کبد ساخته می شود. تولید این عوامل با وجود ویتامین K اتفاق می افتد بنابراین در موارد بیماری شدید کبدی یا کمبود ویتامین K به راحتی خونریزی زیر جلدی یا داخلی در بدن بیمار ایجاد می شود.

صفرا مایعی به رنگ زرد مایل به سبز و بسیار تلخ است که به طور مداوم توسط سلول های کبدی تولید می شود و روزانه تقریباً 500 تا 1500 میلی لیتر صفرا در بدن یک فرد بالغ سالم ترشح می شود. هضم و جذب چربی در روده.