بذر کتان برای چیست؟

بذر کتان برای چیست؟

بذر کتان برای چیست؟

همانطور که می دانید، پیری اجتناب ناپذیر است. اما نحوه رفتار با بدن خود در طول زندگی باعث می شود در آینده جوانتر یا مسن تر از سن خود به نظر برسید. داشتن یک سبک زندگی سالم نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد، تغذیه حرف اول را می زند. در واقع برای جوان ماندن باید از منابع غذایی مغذی و سالم استفاده کنید.

به گزارش ایسکانیوز، دانه کتان منبع چربی های سالم است و فواید زیادی دارد و قطعا به جوان ماندن شما کمک می کند. مهمترین فواید دانه کتان که به جوان ماندن شما کمک می کند در این قسمت توضیح داده شده است.

از بیماری جلوگیری کنید

رژیم های غذایی روزانه سرشار از کالری، قند، سدیم و چربی هستند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند چاقی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهند. اما دانه کتان با مصرف این غذاهای فرآوری شده عاملی برای پیشگیری از بیماری ها است.

سطوح بالای امگا 3

بذر کتان که حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای جلوگیری از پیری، سلامت مغز و سلامت قلب بسیار مهم است و اثرات مثبت آن بی پایان است، همچنین دارای خواص ضد سرطانی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

حاوی پروتئین است

یکی از دلایلی که دانه کتان می تواند به جوان ماندن شما کمک کند این است که حاوی پروتئین است که به نوبه خود از کاهش توده عضلانی جلوگیری می کند و ماهیچه ها را تقویت می کند.