واعظ هادا: نقاشی حسن “دبستان پارسی” یکی از محبوب ترین مستند های سال بود. این مستند قبلاً در جشنواره فیلم معرفی شده بود. بیشتر این سالها هویت مستقلی از نقاشی حسن دارد و موضوع اصلی آن فراتر از کار ما است. نور جنگ و دانش را در برابر جهل از بین ببرید. در این سخنرانی ، عکس حسن در مورد تلاش برای ساختن این مستند است.
دومین مستند محبوب سال ، دبستان فارسسا در هاشور بود. من تمایل دارم که در اینجا بحث و گفتگو کنم. این طعم مخاطبی نیست که عاشق مستند است ، بلکه یک رویداد ویژه برای فیلمی است که یک موضوع اجتماعی گرم نیست. یک کار و چشم انداز جدی در سینمای مستند منبع امید است. فکر می کنید فیلم به دیدن او کمک می کند.
روایت های مستند لازم در سینما و هنر مستند روایت را نشان می دهد. مخاطب این مستند مخاطب عام نیست ، اما مخاطبان مستند آگاهانه به دنبال مشکلات هستند ، عاشق منطق فازی هستند و از تغییرات ناگهانی و منطقی استقبال می کنند.
در مستند گزارش ، نقش کارگردان به عنوان یک شی یا خالق مطالعه ، شاید به این دلیل که محدودیت گزارش فرم مکرر ، این کمبود به عنوان اهمیت یک رویداد ضبط شده در مقابل دوربین قابل قبول نیست ، و این سابقه نمی تواند بازتولید شود و موضوع واقع بینانه تر است. اگرچه اهمیت مستندهای گزارش مهم است ، اما باید بدانیم که هر اثر مستند گزارشی برای مخاطبان ، آوانت -گارد یا مستند شاعرانه است ، با تأکید بر نقش کارگردان به عنوان روایت کارگردان ، ما واقعیت کارگردانی را می بینیم ، این یک روش جدید است ، این یک روش جدید است ، این روش جدید است. در حالی که تماشای هیجان شعر و آوانت -گارد ، این گزارش پس از جذام تهیه شده است ، تفاوت در زندگی و زیبایی و درد رنگ مشهود است.
خندیدن کودکان زیبا ، سبک ، زیبا ، زیبا ، همانطور که می دانیم ، در پشت این لبخندها ، غم و اندوه دردناکی که ما روی آن تأثیر می گذاریم ، نقش کارگردان در اینجا به عنوان یک مترجم واقعیت بین موضوع و مخاطب تأکید می شود.
من معتقدم که تاریخ و فرهنگ برای مخاطب مهم است و صداقت و اعتبار کار را ارزیابی می کند. در کار من ، روایت های گزارش را ترک کردم و به اسناد فرصت دادم تا خود را در معرض دید مخاطب قرار دهند. این تجربه روایی از اشیاء هم برای من و هم برای جستجو جذاب است.
در بیشتر کار شما ، تحقیقات جدی و دشوار است. مدرسه ابتدایی فارسی چقدر وقت داشت؟ چه مقدار از اسناد برای این دوره در دسترس است؟
نظرسنجی “مدرسه ابتدایی فارسی” شش سال به طول انجامید ، ابتدا منابع کتبی را ارائه می داد ، مراجعه به نامه های فارسی هند مهمترین بخش مطالعه بود ، سپس مقالاتی را پیدا کردم که بیشتر صفحات از دست داده اند ، این مرحله بعدی صحبت با سالمندان در این خواندن بود. بود
بعداً ، من شروع به جمع آوری اسناد تصویر منتشر شده در روزنامه محلی کردم ، من یک عکس را به اشتراک گذاشتم ، بیشتر خانواده های مهاجر زرتشتی یا فارسی به من عکس می دادند ، به عکس ها کمک می کردند و به تعریف شخصیت های تصویر کمک می کردند و سرانجام به دنبال ویرانه هایی در Yazd در Yazd بودم. به عنوان مثال ، در ساختمانی که می تواند به عنوان یکی از اولین مدارس فارسی در نظر گرفته شود ، دریافتیم که دفاتر سوخته و قاجار نوشتن متن و حمله ناگهانی مدرسه خانگی را نشان می دهند. پس از یافتن این اسناد ، تصمیم گرفتم تحقیق را در قالب سناریوی مستند بنویسم و تولید آغاز شد.
“دبستان پارس” حتی در مورد تاریخ مدارس و اولین لایه فیلم مخالف جهل و خرافات است. قبول؟
من تأیید می کنم که از بین بردن نوعی جهل و لغو این خرافات ، هدف نهایی شخصیت اصلی فیلم (استاد خماباش) ، مجموعه ای از کتاب ها ، بیشتر آنها ، محکومیت خرافه و خواستار تغییر اساسی در سبک زندگی مردم است. در این کتاب ها ، او سعی می کند زندگی و احترام به فرهنگ و میهن پرستی ایران را تشویق کند ، و متوجه می شود که تحول ایران تنها راه تأسیس مدارس و سواد است ، اما از این طریق ، انقلاب قانون اساسی اولین گام تأثیرگذار در سواد عمومی است.
شما متن متن را نوشتید ، نثر شما تصفیه شده و نزدیک به دوره روایت است. فکر کردید چه نوع متنی و صحبت کردن؟ آیا نمی خواستید یک زبان ساده تر و مدرن تر داشته باشید؟
به روشی که نوشته های قاجار ، به ویژه پس از قانون اساسی که شاعران و نویسندگان در آن وارد مطبوعات می شوند ، نسخه های فعلی دو قانون اساسی آل -قاید آل -مووتین و سوره آل -مووتین پس از نوعی شعر و ادبیات مشاهده می شوند که در ژانر بی نظیر است.
نیازی به گفتن نیست ، بیش از پانصد دستنوشته شخصی و دست نوشته بسیار مفید بود ، سبک نوشتن میرزا بسیار ابتکاری بود ، شعر به طور خلاصه مفهومی بود ، گاهی اوقات با رژیم های قابل درک یا منابع غیرمستقیم در هم تنیده بود ، به عنوان مثال ، هنگامی که راوی در نامه ای به بمبئی می پرسید. صبا ، شما به یاد دارید ، بوی خون عزیزان ما …
این نامه ها تأثیر زیادی بر من گذاشت و علاوه بر محافظت از زبان ، من سعی کردم رژیم های بیشتری ، طنز و منابع بیشتری ایجاد کنم.
شما مهمترین کار فیلم را انجام دادید ، چرا از همکاری دیگران استفاده نکردید. جالب اینجاست که شما در همه این فصل ها در جشن مستقل سینمای مستند نامزد شده اید.
در این فیلم ، سه عکاس ، که هر یک در مرحله ثبت نام بودند ، از توانایی هایی که در ثبت وقایع یا ثبت نام سری لنزهای کلان داشتند ، استفاده می شدند ، من معتقدم که این یک مرحله مهم برای کارگردانی است و باید با اطلاعات تحقیق و اطلاعات تحقیق روایت ها سازگار باشد. ترتیب را انجام دهید.
فیلم شما در جشنواره فیلم به نمایش در آمد و شما عاشقان زیادی داشتید و در سینمای مستند مستقل نامزد شده اید. این دلگرم کننده است. جشنواره ها چقدر مهم هستند؟
مستند یک موجود زنده است ، زندگی دارد ، به بلوغ می رسد ، حدود پنجاه سال بعد ، تپه های قطریه پارویز کیاوی از بایگانی آمده و در بحث ساخت و سازهای نامنظم در پارک قطریه شناخته شده است.
این فیلم شخصیتی در مخاطب دارد ، هر مخاطب چیزی را می پذیرد ، و این چرخه همیشه یک جشنواره ویژه است ، کیفیت و عملکرد کار در یک زمان خاص ، فیلمساز به فیلمساز انگیزه می دهد اما یک چیز مثبت است که متخصص نیست.
از این منظر ، من جشنواره را دوست دارم ، گاهی اوقات به دلیل تمایل به ساختن بناهای تاریخی روی گونه های دیگر ، ساخت یک مستند تاریخی آسان نیست ، زیرا به دلیل صبر و تأمل و بناهای تاریخی نیاز به پشتیبانی کامل دارد). او آن را مانند یک آینه برابر با جامعه می گیرد و به راسا می گوید: یاد بگیرید.
اگرچه ما با بسیاری از فیلم های تاریخی روبرو هستیم که انجام آنها مهم یا مهم نیست ، اما ممکن است تأثیر نامناسب بر داوری فیلم و مخاطبان داشته باشد ، زیرا آنها فاقد چالش ، تاریخ موزه ، کارت پستال ، تاریخ و روایت انحرافی هستند.
فکر می کنید “دبستان پارس” مخاطب کیست؟ من فکر می کنم ما باید این فیلم را تماشا کنیم زیرا جهل و خرافات هنوز وجود دارد و سیستم آموزش آسیب دیده و بیمار است.
وقتی این فیلم را ساختم ، به مخاطبان محدود فکر کردم ، اما من به خصوص در بین نسل و دانش آموز جوان تعجب کردم ، تجزیه و تحلیل جالب را خواندم ، یک فرهنگ مستند زندگی یک ملت را تغییر می دهد ، امروز این یک الهه بهتر از وضعیت مدارس فارسی نبود ، و آن را فاش نکرد و یا آن را از این دستخنده ها ، تولید نانوایی ناشناخته ، تولید ناشناخته ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی ، تولید نانوایی است. من معتقدم روایت های ناپایدار ، غیرممکن ، چالش برانگیز و معمولی اهمیت و اهمیت مستند و مستند را کاهش می دهد: این مستند دارای دانش غم انگیز است و این دانش دردناک آن را به توضیح واقعیت های دردناک و شیرین یک ملت سوق می دهد.
فیلم جدید چطور؟ در چه مرحله ای؟
در فرآیند تنظیم فیلم جدید من “یزد الی یزد” ، روایت ناشناخته یزد لوتی ، که در اواخر دوره محمد علی گلکار اتفاق افتاد ، از وضعیت کشور در برابر ضد پیروی استفاده می کند و در Thron قرار دارد. رجاز می خواند ، روحیه پادشاه وجود دارد ، اما همه اینها ناپدید می شود و آن را می یابد زیرا میر نوروزی دیگر یک بازی نبود ، و خاطرات ظلم چهل روزه مردم یزد هنوز هم به مجامع مراجعه می کند.
۵۷۵۷
گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین
ارسال پاسخ