برای محمدرضا گلزار; او این روزها یک پسر همه کاره است!

برای محمدرضا گلزار او این روزها یک پسر همه کاره

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، تقریبا همه ما محمدرضا گلزار را به عنوان یک سوپراستار می شناسیم که سال ها در اوج بوده و در پروژه های سینمایی متعددی کار کرده است. هرچند فعالیت او در عرصه سینما چندان برای تماشاگران جدی و البته منتقدان خوشایند نبود.

مردی که می خواهد همه کاره باشد!

به گزارش ایسنا، زندگی هنری محمدرضا گلزار از سال ۱۳۷۷ با گروه موسیقی «آرین» آغاز شد و او به عنوان نوازنده گیتار با این گروه روی صحنه رفت. گروهی جوان که در آن سال ها تور کنسرت های موفقی را در داخل و خارج از کشور اجرا می کرد. همکاری با این گروه محبوب باعث شد تا گلزار با ایرج قادری کارگردان سینما آشنا شود و در فیلم «سام و نرگس» بازی کند. این فیلم در سال ۱۳۷۹ اکران شد و مقدمه ای برای آغاز فعالیت های سینمایی گلزار است.

محمدرضا گلزار به سرعت تبدیل به یک چهره محبوب سینما شد و نمی توان نادیده گرفت که این چهره او بود که فروش گیشه را در یک دوره زمانی تضمین کرد. با این حال او هرگز جایزه معتبری در عرصه بازیگری نگرفت.

درست است که از سال 1397 فعالیت های سینمایی محمدرضا گلزار تقریبا متوقف شده است، اما او در زمینه مجری گری نیز تجربه کرده و در سال 1397 اجرای مسابقه «برنده باش» را در شبکه سه سیما بر عهده گرفت. «پانتولیگ» دومین تجربه اجرای تلویزیونی او نیز بود که در سال 1402 پخش شد. درست است که اجراهای تلویزیونی او شاهکار نبود، اما اجرای تلخ و ناشایست هم نبود.

با این حال، جنبه ورزشی شخصیت او را نمی توان نادیده گرفت. گلزار در کنار فعالیت های هنری به ورزش حرفه ای نیز می پردازد. به طوری که در سال 1402 به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن قایقرانی و رئیس تیم ملی منصوب شد.

جایگاهی که برای خیلی ها ناخوشایند است و وجود سلبریتی در فدراسیون را زیر سوال می برد!

این مرد موسیقی را دوست ندارد!

فعالیت های پی در پی سینما شاید سال ها بین گلزار و موسیقی فاصله انداخته باشد، اما در سال ۱۳۸۵ به همراه همایون نصیری در تأسیس گروه «دارکوب» شرکت کرد و با مازیار فلاحی و زنده یاد مرتضی پاشایی نیز فعالیت های مشترکی را روی صحنه برد.

او همچنین گهگاه تک‌آهنگ‌های مستقل خود را منتشر می‌کرد و اجراهای خود را اجرا می‌کرد. کنسرت ها و آهنگ هایی که اغلب مورد استقبال جامعه هواداران محمدرضا گلزار قرار می گیرد اما ممکن است مورد توجه شنوندگان جدی موسیقی قرار نگیرد. این نام در دهه 90 آثار موسیقایی زیادی منتشر کرد و کنسرت هایی در تهران و خارج از کشور برگزار کرد. بسیاری معتقد بودند که حضور جوانان در کنسرت های او نه به خاطر کار خوبشان در موسیقی، بلکه به دلیل علاقه هواداران به او است.

البته اگر نسخه‌های استودیویی آثار گلزار را گوش کنید، متوجه می‌شوید که آهنگ‌های او در مقایسه با دیگر خوانندگان فعلی پاپ از کیفیت چندانی برخوردار نیستند، اما این اجرای زنده او در صحنه موسیقی است که استعداد یک خواننده را مشخص می‌کند. و در همین راستا ویدیوهای زیادی از اجرای زنده او در فضای مجازی پخش شد و کیفیت او به قدری بالا بود که حتی عموم مخاطبان موسیقی توانایی خوانندگی او را زیر سوال بردند.

اما این تنها موضوعی نیست که گلزار را آزار می دهد و در تمام این سال ها که چرخ موسیقی پاپ ایران با خوانندگانی می چرخد ​​که در واقع خواننده نیستند، بسیاری از خوانندگان بارها مورد انتقاد قرار گرفته و حتی از عرصه موسیقی حذف شده اند. داشتن شرکت ها ما جایگزین هایی با همان کیفیت پیدا کردیم.

خرابش کردی…

حالا محمدرضا گلزار با انتشار آهنگ جدیدش به نام «خراب کردی» که متشکل از آهنگ و ملودی مهراد جم است، بار دیگر صدای خود را بلند کرده و نوک پیکان انتقاد را به سمت خود فرستاد. انتقادها متوجه این شخصیت است که از خوانندگان پاپ هم کلاس خود چیزی کم ندارد. او هم مثل همه هنرمندان پاپ که هم در قدرت اجرای زنده و هم در محتوای تک آهنگ هایشان ایرادات خاص خود را دارند، مخاطب خود را پیدا کرده و به هیچکس کاری ندارد.

اما نباید فراموش کرد که نمی توان شخص را از انجام کاری منع کرد، به خصوص در حوزه هنری و در نهایت مخاطب تصمیم می گیرد کار چه کسی را دنبال کند. البته به شرطی که بیننده حق انتخاب زیادی داشته باشد. بنابراین اگر چند خواننده ضعیف به عنوان گزینه شنیداری وجود داشته باشد، چند خواننده و گروه موسیقی خوب نیز روی میز وجود دارد.

در این میان، کسانی معتقدند که ورود یک بازیگر به عرصه موسیقی چیزی از موسیقی کم نمی کند، حتی اگر نام آن خواننده در بین خوانندگان بزرگ نباشد. برخی معتقدند یکی دیگر از دلایلی که خوانندگی ساده به نظر می‌رسد و بسیاری از مردم به سمت آن هجوم می‌آورند، تهیه‌کنندگانی است که مردم را به عنوان خواننده و سلبریتی معرفی می‌کنند که ترانه‌هایشان حرفی برای گفتن ندارد، توانایی اجرا و صدای خوبی ندارد! اما مخاطب می بیند که این افراد کنسرت می دهند، آهنگ منتشر می کنند، عکس هایشان را روی بیلبورد می گذارند، شرایط مالی خوبی دارند، در تلویزیون ظاهر می شوند و… در نتیجه، فردی که این نمونه ها را می بیند با خود می گوید: «من اینطور می خوانم. این خواننده ها هم همینطور.” “!

به سلامتی آقا گلزار!

اما در تمام این سال‌ها، محمدرضا گلزار هرگاه پا به عرصه‌های اجرا، موسیقی و ورزش گذاشت، مورد انتقاد منتقدان و عموماً اخم‌ها قرار گرفت. اما برای یک بار هم که شده باید تلاش و عزم محمدرضا گلزار، حضور مصمم او در عرصه های مختلف را دید و از او به عنوان فردی پرتلاش که پیام های منفی، ناخوشایند و گاه تحقیرآمیز را نادیده می گیرد و با قاطعیت به سمت هدفش می رود قدردانی کرد. به سلامتی آقا گلزار!

۲۴۳۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین