برو به ادای احترام به شب پر ستاره؛ هنرمندان از احترام و بزرگواری این هنرمند زن صحبت کردند

برو به ادای احترام به شب پر ستاره؛ هنرمندان از

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، در ابتدای این مراسم که در سالن علی حاتمی برگزار شد، بهروز شعیبی کارگردان فیلم سینمایی «آغوش باز» ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: امشب شب پر ستاره ای است و همه اساتید این را گرامی خواهند داشت. ما بیش از نیم قرن فعالیت های هنری بیان را هم می بینیم.» من در این دو سال افتخار شاگردی و حضور در فیلمم را داشتم.

شعیبی که مسئولیت برگزاری این مراسم را نیز بر عهده داشت، با تاکید بر اینکه این مراسم به درخواست خانم برومند به صورت غیر رسمی و صمیمانه برگزار می شود، ادامه داد: امشب مراسم بزرگداشت مشترک گروه «آقوش باز» و «سینما باغ کتاب» برگزار می شود. پردیس”. از خانم برومند نه تنها کار حرفه ای آموختیم، بلکه اخلاق، انسانیت و بزرگی را نیز آموختیم.

در زیر، کلیپی از نمایشنامه های ادای احترام برومند در این سال ها روی صفحه نمایش داده می شود.

دارم سعی میکنم دوباره برگردم

اولین سخنران این مراسم منصور باجیان بود. وی با بیان اینکه همیشه درباره خانم برومند حرف برای گفتن بود، به خاطره ای از دوران کودکی خود اشاره کرد و گفت: 5-6 ساله بودم که یک نقاشی کشیدم و به تلویزیون فرستادم. یک روز پستچی برای ما کارتی از برنامه کودک آورد که برای من آرزوی موفقیت کرده بود و امضای پایین آن کارت امضای خانم برومند بود که سال ها آن را به دوستانم دادم.

این برنامه ساز و روزنامه نگار ادامه داد: این اتفاق برایم ماندگار شد اما سال ها بود که خانم برومند را در تلویزیون ندیدیم تا اینکه خودم برنامه ریز شدم و تلاش و جنگیدم تا او را به تلویزیون برگردانم و امیدوارم. آنها تا ماه مه در آنجا خواهند ماند و سالها فعال خواهند بود.

همسایه ای که به همه اهمیت می دهد

سروش صحت نیز در سخنان کوتاه خود گفت: افتخار می کنم که اینجا هستم. ما در خانه ای زندگی می کنیم که دو کاشی آبی روی در دارد. یکی می گوید «احترام» و دیگری می گوید «داوود رشیدی». این دو کاشی برای ما بسیار مهم هستند. در مقطعی شهر چهره های دائمی را روی خانه نصب کرد تا نشان دهد که این خانه یک چهره ماندگار است و ما مفتخریم که بیش از 20 سال در این خانه زندگی می کنیم.

وی ادامه داد: خانه ای که برای من با اتفاقات عجیبی همراه است. اول فکر کردم خانم برومند چقدر خوش شانس بود که با آقای رشیدی ازدواج کرد. اما بعدها نظرم عوض شد و فکر می کنم این آقای رشیدی بود که شانس آورد و با خانم برومند ازدواج کرد. حالا به این فکر می کنم که لیلی و فرهاد چقدر خوش شانس و خوش شانس هستند که چنین پدر و مادری دارند و ما چقدر خوش شانس هستیم که این دو چهره ماندگار در همسایگی خود زندگی می کنند.

این مدیر گفت: در مورد یکی از همسایه هایمان صحبت می کنم که بزرگ محله ماست. آنها از همه چیز آگاه هستند و همه آن را می دانند. من فکر می کنم خانواده آنها به آنها می آید و آنها واقعا مهربان و قوی هستند.

صداقت، ایمان و تعهد به کار

در ادامه این مراسم کلیپی از فرهاد رشیدی فرزند محترم برومند منتشر شد. وی در این کلیپ ضمن ابراز تاسف از عدم حضور در این مراسم گفت: احترام بر فرهنگ جامعه به ویژه کودکان و جوانان تاثیر گذاشت. آنچه در مورد فعالیت های آن به چشم می خورد، گستره وسیع این فعالیت هاست. از تولید محتوا و اجرا گرفته تا گویندگی، قصه گویی، صداگذاری و در سال های اخیر بازیگری در سینما و تلویزیون.

پسر برومند گفت: از زمانی که فعالیت های تلویزیونی شوه برومند مصادف با دوران نوجوانی ما بود، از نزدیک شاهد تاثیر مستقیم آن بر جامعه بودم، در آن زمان شبکه های تلویزیونی آنقدر بزرگ نبودند و فقط چند ساعت برنامه داشتند و هر روز غروب، در بیشترین حد ممکن بود. گوشه های دورافتاده ایران کودکان و نوجوانان با هر سطح و پیشینه ای جلوی تلویزیون می نشستند و برنامه ها را تماشا می کردند.

رشیدی ادامه داد: اجرای خوب با انتخاب متون مناسب و ادبیاتی که با دقت انتخاب شده بود به نوعی باعث نزدیک شدن بچه ها و حتی خانواده ها شد و نمونه این تاثیر را همرزمان های من که با دیدن خانم برومند در خیابان احساس عشق و احترام کردند. آنها از این تأثیر درس می گیرند.

وی گفت: به عنوان فرزند خانم برومند و به عنوان فردی که سال ها با او زندگی کردم و از نزدیک شاهد بودم، شخصیت ایشان بسیار ارزشمند و آموزنده بود. با این حال، صداقت او بیش از سایر ویژگی ها در او منعکس می شود. هر کاری می کرد با ایمان و اراده انجام می داد بدون هیچ قصد دیگری. این ویژگی و کیفیتی که در چارچوب احترام وجود دارد را باید در هر فرد و هر هنرمندی یافت.

در نهایت رشیدی به مادرش گفت: من از راه دور به شما تبریک می گویم و به داشتن مادری مثل شما افتخار می کنم. آرزو می کنم سالیان سال به فعالیت های خود ادامه دهید و کار شما الهام بخش نسل های آینده باشد.

از شاگردی تا همکاری

مسعود فروتن درباره احترامی که برای برومند قائل شد نیز گفت: اواخر دهه 40 وقتی برای دوره کارآموزی به مدرسه تلویزیون ملی رفتم، با قهرمان سریال «در انتظار گودو» آشنا شدم و از این بابت بسیار خوشحال شدیم. چند سال بعد داود رشیدی من را به کاری دعوت کرد که در آن خانم برومند نقش مقابل من را بازی می کرد. این یک فرصت عالی برای من بود که با او صبر و شکیبایی را بیاموزم. درست صحبت کردن و کار با دوربین را یاد گرفتم و این شانس را داشتم که با خانواده رشیدی دیدار خانوادگی داشته باشم و بسیار خوشحالم که افتخار تعظیم برومان به من داده شد، اجرای فوق العاده ای است.

برو به ادای احترام به شب پر ستاره؛ هنرمندان از احترام و بزرگواری این هنرمند زن صحبت کردند

اعمال عدالت و محبت

گوینده، قصه گو، مجری و تهیه کننده برنامه این مراسم بهرام شاه محمدلو به عنوان یکی از اعضای خانواده برومند بیان کرد: با ازدواج با خانم راضیه برومند به این خانواده ارجمند پیوستم. برومند ارجمند برای من خواهر عزیزی است و همیشه برایش احترام و احترام قائل بوده ام زیرا از ایشان بسیار آموختم و عدالت و محبت را در محیط خانواده از ایشان آموختم.

محمود بصیری بازیگر سینما درباره احترامی که برای برومند احساس می شود، توضیح داد: 52 سال است که به خانم برومند احترام می گذارم. آنقدر مورد احترام هستند که هیچ محدودیتی وجود ندارد. او محترم است، وقتی با مشکلی مواجه می شوید نمی گوید که وقت ندارد و به هر شکل ممکن با شما تماس می گیرد.

جلوه ای از تاریخ

امیر تفتانی طراح صحنه سینما و تلویزیون نیز با اشاره به قطع شدن کار تسیم برومند در تلویزیون گفت: به نظر می رسد این اتفاق یک موضوع تاریخی است چرا که در تاریخ صحبت های زیادی انجام شده است. اما خود تاریخ این را تصحیح می کند و خانم برومند جلوه ای از این تصحیح است. با مهربانی خود، صاعصدرشان و تعاملی که همیشه داشتند، هر اشتباهی را جبران می کردند، سفیدی بر آنها و تاریکی بر کسانی که خطا کردند.

بعدا پیام پرویز پرستویی در قالب کلیپ منتشر شد. پرستویی که در طبس حضور داشت در این پیام تصویری گفت: خانم برومند بسیار خوشحالم که این بزرگداشت برای شما ساخته شد و از مسعود نجفی که همیشه به یاد پیشکسوتان است سپاسگزارم. خداوند شما را برای ما رحمت کند و روح داوود رشیدی عزیزمان شاد و یادش گرامی باد.

حفظ اصول شخصی مهمتر از اصل بقا است

پوریا عالمی نویسنده و روزنامه نگار نیز گفت: وقتی به مسیری که طی کرده اید فکر می کنم، معتقدم وفاداری و اصول شخصی در زندگی را می توان ارزشمندتر و مهمتر از اصل بقا دانست. زندگی به هر قیمتی ممکن است مثبت نباشد. شما هم مثل خیلی از ما دوران سختی را پشت سر گذاشتید و این ایده را حفظ کردید و رویاهای بزرگی در سر داشتید که با قدم های کوچک برای رسیدن به این کار سخت تلاش کردید و این سکان را برای مدت طولانی در دستان خود نگه داشتید که بسیار ارزشمند است. نگاه به این که چگونه می توان به اصول شخصی اصالت داد تا اصل بقا مهمتر است.

رضا کیانیان که در تهران نبود نیز در پیام تصویری خود عنوان کرد: خانواده برومند در هنر ایران جایگاه ویژه ای دارند و برادران برومند نیز جایگاه ویژه ای دارند. رهبران آنها نیز مورد احترام هستند. همه سزاوار نامی نیستند که به او می دهند زیرا همه نام ها معانی زیبایی دارند. اما احترام برای کسی است که شایسته این نام است. احترام گذاشتن به برومند خود احترام است و شما کسی را پیدا نمی کنید که خانم برومند را دوست نداشته باشد و به آن احترام نگذارد. همیشه پایدار و شاد باشید.

برو به ادای احترام به شب پر ستاره؛ هنرمندان از احترام و بزرگواری این هنرمند زن صحبت کردند

اما گوهر خیراندیش بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که به تازگی همکاری خود را با سفرام برومند در سریال حسن فتحی آغاز کرده است، در حضور روی سن گفت: سفرم برومند در آن سال های دور فرزندان ما را از طریق تلویزیون تربیت می کرد. شما یک خانواده اصیل، هنرمند، محبوب و دوست داشتنی هستید.

علی سرتیپی تهیه کننده فیلم سینمایی «آغوش باز» که برای ادای احترام به برومند آمده بود، گفت: خانم برومند را از بچگی می شناسیم چون اهل یک محل هستیم. من در اولین فیلمی که بعد از انقلاب بازی کردند سرمایه گذار و تهیه کننده بودم. اولین سریال او در شبکه نمایش خانگی «در انتهای شب» نیز متعلق به فیلم نت بود و این فیلم نیز حاصل همکاری من با خانم برومند است. خیلی خوشحالم که در خدمتشان هستم و سنت همسایه بودن و بچه محل بودن را انجام دادم. خانم برومند هرجا که هست همه به خوبی از او یاد می کنند و امیدوارم همیشه باشد.

بهروز شعیبی همچنین گفت: مراسم امشب حاصل همکاری گروه سینمایی «آقوش باز»، موسسه تصویر شهر و پردیس سینمایی باغ کتاب است و از مدیر عامل شهر تصویر برای تقدیر به روی سان دعوت شد.

نامگذاری تالار به نام داود رشیدی

مریم پیرکاری مدیرعامل موسسه طباشهر نیز به افتخار برومند اشاره کرد و گفت: ایستادن در برابر شما باعث افتخار است. امشب فرصت را مغتنم شمرده و از شما اجازه می گیرم تا یکی از سالن های پردیس سینمایی باغ کتاب را به نام آقای داود رشیدی نام گذاری کنم. هنرمندی برجسته هم در هنر و هم در کتاب، کارش مترجم و نویسنده بود و مهمتر از آن کتابخوانی حرفه ای بود و این مهم بدون حمایت محقق نمی شد. همسر و همسر وفادار (محترم).

برو به ادای احترام به شب پر ستاره؛ هنرمندان از احترام و بزرگواری این هنرمند زن صحبت کردند

مراقب همدیگر باشیم

در ادامه این مراسم برومند نزد روی سن آمد و ضمن تشکر از حاضران گفت: می دانم که هر کدام از شما مشغول کار خود هستید. اما شما دعوت ما را پذیرفتید و به اینجا آمدید. کلامت آنقدر زیبا بود که بی اندازه قلبم را لمس کرد. من از تک تک شما تشکر و قدردانی می کنم به خصوص مسعود نجفی که هر جا هست کارهای خوبی انجام می دهد و باعث خوشحالی و رضایت دیگران می شود. همچنین خانم پیرکاری از اینکه بانوان در راس قرار دارند و در مدیریت مراکز مهم حضور دارند بسیار خوشحالم و خوشحالم، امیدوارم این راه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: سال ها پیش منصور باجیان به همراه نگار استخر برای مجله گزارش فیلم آمدند و با من مصاحبه کردند و پس از انتشار این مصاحبه بار دیگر به همه یادآوری شد که احترام به برومند همچنان پابرجاست. از او ممنونم که مرا به برنامه هایش دعوت کرد. هنرمندان عزیز به شما می گویم به همکاران غایب خود توجه کنید و از آنها یاد کنید. امیدوارم مسئولان و هنرمندان بیشتر به هم نزدیک شوند و همدیگر را درک کنند.

برومند گفت: خوشحالم که امشب در این سالن به نام علی حاتمی یکی از بزرگ ترین سینماگران ایران تجلیل می شوم. روح علی حاتمی در آرامش باشد، جای طلایی دوست عزیزم که سالها با هم زندگی کردند بر من خالی است. جای لیلای عزیز هم خالیه.

نیما کرمی دبیر انجمن مجریان رسانه های تصویری در پایان این مراسم با حضور در صحنه گفت: از زحماتی که به عنوان مجری پیشکسوت در طول 11 سال انجام دادید تشکر می کنیم. اگر فرزندان دیروز مردان و زنان بزرگ امروزی هستند و به هنرمندان توانمند امروز تبدیل شده اند، به برکت وجود هنرمندان بزرگی چون تسف برومند است. به همین دلیل هدیه ای کوچک را به نشانه احترام به شما پیشنهاد می کنیم.

در فینال این مراسم فیلم سینمایی «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی و بازی بهبه برومند به نمایش درآمد.

ژرژ پطروسی، عادل بزدوده، سعید امیرسلیمانی، مریم سعادت، رضا فیاضی، لیلی رشیدی، مرجان شیرمحمدی، سام خروکان، عباس یاری، کیوان کثیریان، رضا صعیمی، محمدرضا کاظمی، علی شوقیان، سارا سالار، از دیگر افراد حاضر در این مراسم هستند. آزاده وزیری، اردشیر شلیلا، روح اله جعفری، آرین رضایی، فرزانه ابراهیم زاده، محمد فرنود، بهاره برهانی، سهراب شاه محمدلو، فیروزه خسروانی، شیرین جاهد، نگار اسکندرفر، شبنم گودرزی و مصطفی احمدی ذکر شد.

برو به ادای احترام به شب پر ستاره؛ هنرمندان از احترام و بزرگواری این هنرمند زن صحبت کردند

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین