تاثیر جالب رنگ و جنس جوراب بر سلامت پا

تاثیر جالب رنگ و جنس جوراب بر سلامت پا

تاثیر جالب رنگ و جنس جوراب بر سلامت پا

سلامت جسمانی همیشه از پیاده روی و کفش مناسب صحبت می کند و ثابت شده است که انواع خاصی از کفش ها مانند کفش پاشنه بلند و دمپایی برای پا مضر هستند. اما چیز دیگری وجود دارد که اغلب در مورد سلامت پا نادیده گرفته می شود: نوع جورابی که می پوشید.

به گزارش اطلاعات آنلاین، دکتر، استادیار دانشگاه علوم پزشکی کالیفرنیای غربی. چندلر هوبارد می گوید جوراب ها می توانند از پاهای ما محافظت کنند و به مدیریت رطوبت، کنترل دما، راحتی و پشتیبانی کمک کنند. اما زمانی که جوراب تیره یا سیاه می پوشید، رنگ می تواند به پوست و ناخن های شما منتقل شود و گاهی باعث واکنش آلرژیک شود.

اگر جوراب‌های تیره یا رنگی می‌خرید، هابارد توصیه می‌کند قبل از پوشیدن آن‌ها را بشویید تا احتمال اثرات التهابی روی پوست و ناخن‌ها کاهش یابد.

دکتر به گفته هابارد، جوراب های تیره و رنگارنگ عموما از مواد پلاستیکی ساخته می شوند و زمانی که از پنبه استفاده می شود، رنگ استفاده شده به پا آسیب می رساند. قبل از پوشیدن جوراب باید از قابلیت تنفس و تنفس آن اطمینان حاصل کنید. از جوراب هایی که رطوبت را به دام می اندازند خودداری کنید.

به گفته هابارد، سه نوع اصلی پارچه مورد استفاده در جوراب ها عبارتند از پنبه، پشم و مصنوعی.

پنبه به طور سنتی خیلی جاذب نیست، فقط اجازه می دهد رطوبت در پوست شما بنشیند. پشم کمی بهتر است، اما معمولا ضخیم‌تر است، بنابراین مردم دوست ندارند در تابستان که هوا خیلی گرم است آن‌ها را بپوشند. بسیاری از مردم دوست دارند جوراب مصنوعی بپوشند که ترکیبی از مواد مختلف است و به طور کلی در از بین بردن رطوبت خوب است. اما ممکن است به شخص بستگی داشته باشد.

هابارد می گوید: اگر جوراب خیلی گشاد باشد، می تواند داخل کفش بلغزد و باعث چروکیدگی، تاول یا پینه شود. سفت بودن بیش از حد باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شود و جریان خون را محدود می کند.

اگر می‌خواهید جوراب‌های تنگ‌تری بپوشید، از جوراب‌هایی با سرآستین تا زانو استفاده کنید.