تاثیر مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی بر مغز

تاثیر مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی بر مغز

تاثیر مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی بر مغز

امروزه دیگر بر همه پوشیده نیست که مصرف گوشت و غذاهای فرآوری شده اثرات منفی بر سلامت انسان دارد.

به گزارش رویداد۲۴، اخیراً مطالعه ای در استرالیا انجام شده است که نشان می دهد بیماران آلزایمر در طول زندگی خود به طور منظم گوشت و غذاهای فرآوری شده مصرف می کنند و بر این اساس محققان دریافتند که مصرف روزانه غذاهای مبتنی بر گوشت با بیماری آلزایمر مرتبط است. مربوط به.

محققان دانشگاه باند استرالیا پس از مطالعه 438 نفر به ارتباط قوی بین اختلالات عصبی و مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی پی بردند.

اختلالات عصبی یا دژنراتیو مغز باعث از بین رفتن تدریجی سلول های عصبی می شود و شامل بیماری آلزایمر و پارکینسون می شود.

جامعه آماری این مطالعه علمی شامل 108 بیمار آلزایمر و 330 نفر در گروه کنترل بودند.

در این مطالعه مشاهده شد که افراد مبتلا به اختلالات عصبی به طور منظم غذاهای فرآوری شده مانند گوشت، سوسیس، ژامبون، پیتزا و همبرگر مصرف می کردند و همچنین میوه و سبزیجات کمتری در رژیم غذایی خود مصرف می کردند. این گروه نیز نسبت به گروه شاهد شراب کمتری مصرف کردند.

مشکلی که همه خانواده را درگیر می کند

برخی از محققان شرکت کننده در این مطالعه دارای اعضای خانواده بودند که آنها نیز از این بیماری رنج می بردند که انگیزه آنها برای انجام این مطالعه برای آگاه سازی جوانان و تشویق آنها به اتخاذ عادات غذایی سالم تر برای محافظت از مغز آنها بود.

مادربزرگ و عمه طاهره احمد، نویسنده اصلی این مطالعه، به بیماری آلزایمر مبتلا هستند. او در بیانیه‌ای که توسط دانشگاه بوندس منتشر شد، گفت: متأسفانه، ما در آن زمان نمی‌دانستیم که این بیماری وجود دارد و فکر می‌کردیم زوال عقل او به دلیل کهولت سن است، اما وقتی شروع به تحقیق در مورد آلزایمر کردم متوجه شدم مادربزرگم همه علائم را دارد. مالک

کالدیپ کومار، محقق دیگری که در این مطالعه شرکت داشت، پدرش را بر اثر این بیماری از دست داد. وی در این زمینه افزود: افزایش آگاهی جوانان نسبت به فواید مصرف سبزیجات برگی، غذاهای ارگانیک و یا غذاهای خانگی به جای مصرف مداوم غذاهای ناسالم یا فرآوری شده بسیار ضروری است.

بسیاری از مطالعات دیگر نیز ارتباطی بین رژیم های غذایی غنی از گوشت و بیماری آلزایمر پیدا کرده اند. در این زمینه، یک مطالعه منتشر شده در مجله بیماری آلزایمر در سال 2023 نشان داد که عوامل خطر زوال عقل شامل مصرف زیاد چربی های اشباع شده، گوشت و غذاهای فرآوری شده است.

شاید شما دوستان و آشنایانی داشته باشید که از بیماری آلزایمر رنج می برند. به یاد داشته باشید که آلزایمر یک بیماری کشنده است که در حال حاضر هیچ درمانی ندارد. شایع ترین شکل زوال عقل، بیش از 50 درصد موارد را شامل می شود.

بر اساس گزارش سازمان غیردولتی آلزایمر اروپا، بیش از 7.8 میلیون شهروند اتحادیه اروپا در سال 2018 با زوال عقل زندگی می کردند.