تاثیر کمبود کلسیم بر سلامت استخوان

تاثیر کمبود کلسیم بر سلامت استخوان

انتخابتو، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن با ایجاد مشکلاتی مانند خستگی پس از رژیم غذایی سالم، تضعیف سیستم ایمنی، شکنندگی استخوان ها و کاهش قدرت عضلانی، سلامت پوست و مو را به خطر می اندازد. ویتامین ها و مواد معدنی لازم را می توان به طور متعادل در اختیار بدن قرار داد. عدم وجود این مواد ضروری در بدن با علائمی همراه است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

سیستم ایمنی ضعیف

سیستم ایمنی بدن با بیماری ها و عفونت ها مبارزه می کند و بدن را سالم نگه می دارد، مواد مغذی مانند ویتامین C و E و روی برای تقویت سیستم ایمنی ضروری هستند، کمبود این مواد ضروری باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و آسیب پذیری افراد در برابر بیماری ها می شود. مرکبات سرشار از ویتامین C و بادام حاوی مقدار زیادی ویتامین E است.

استخوان های ضعیف

کمبود مواد معدنی می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت استخوان داشته باشد و احتمال شکستگی استخوان را افزایش دهد. کلسیم و ویتامین D برای حفظ سلامت استخوان ضروری هستند. مصرف منظم این مواد، همراه با سایر مواد معدنی، می تواند استخوان های قوی و مفاصل سالم را تضمین کند. ماست سرشار از کلسیم است. و گردو حاوی مقدار زیادی ویتامین D است.

ریزش مو

قحطی بیوتین از سوی دیگر، اسید فولیک سلامت پوست و مو را به خطر می اندازد و باعث نازک شدن و ریزش مو و همچنین افزایش احتمال قرمزی و التهاب پوست می شود. بیوتین پسته همچنین اسید فولیک را برای بدن تامین می کند.