تشخیص خطر بیماری قلبی با اندازه گیری دور کمر

تشخیص خطر بیماری قلبی با اندازه گیری دور کمر

تشخیص خطر بیماری قلبی با اندازه گیری دور کمر

محققان دریافتند که طی یک دوره شش ساله، افرادی که دور کمرشان بیشتر است، 163 درصد بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی قرار داشتند و حتی اندازه متوسط ​​دور کمر با 61 درصد افزایش خطر مرتبط بود.

به گزارش مهر به نقل از مدیسین نت، محقق ارشد دکتر از دانشگاه پزشکی نانجینگ چین. یون کیان گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که دور کمر متوسط ​​تا زیاد در طول شش سال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد و نشان می‌دهد که اندازه‌گیری اندازه دور کمر می‌تواند به طور بالقوه به عنوان شاخصی برای بیماری قلبی عروقی استفاده شود.

شاخص دور بدن (BRI) دور کمر افراد را با قد آنها مقایسه می کند و تخمینی از چربی اضافی شکم ارائه می دهد.

در مقابل، شاخص توده بدنی تنها وزن افراد را با قد آنها مقایسه می کند. برخی از شاخص توده بدنی (BMI) به عنوان معیاری نادرست برای چاقی انتقاد کرده اند. به عنوان مثال، ورزشکاران بسیار تناسب اندام ممکن است به دلیل توده عضلانی سنگین، BMI بالایی داشته باشند.

برای این مطالعه، محققان BRI نزدیک به 10000 بزرگسال 45 ساله و بالاتر را در چین در دهه 2010 ردیابی کردند.

به گفته متخصصان، BRI نه تنها چربی شکم افراد بلکه چربی احشایی آنها را نیز نشان می دهد.

محققان چگونگی تغییر BRI افراد در طول زمان را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که افزایش BRI به طور قابل توجهی با خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، حمله قلبی و سایر بیماری های مرتبط با قلب مرتبط است.

نتایج نشان داد که این خطر حتی پس از اینکه محققان سایر خطرات سلامت قلب مانند فشار خون، قند خون و سطح کلسترول را در نظر گرفتند، باقی ماند.

کیان گفت: چاقی همچنین منجر به التهاب و مکانیسم های دیگری در بدن می شود که می تواند بر عملکرد قلبی عروقی تأثیر بگذارد.