توجه به مشارکت فعال اتحادیه ها چیزی است که در رسالت فریدزاده جای خالی دارد

اشتغال در سینما امتیازی است که به تشخیص مقامات دولتی

پیگیری برنامه های چهارگانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه سینما در دولت چهاردهم، ایجاد فرصت برای ظهور و بروز خلاقیت فیلمسازان جوان به ویژه در استان ها، اهمیت جدی برای توسعه زیرساخت های سینمایی در استان ها به ویژه در شهرهای فقیرنشین با مشارکت بخش های دولتی و خصوصی. گسترش فضای همدلی و همدلی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سینماگران، تامین حقوق فعالان سینما، تامین امنیت و آزادی قانونی آنان، به روز رسانی و تغییر قوانین و مقررات حوزه دید در مراکز مربوطه. مطابق با تحولات اجتماعی و فناوری های نوین، حفظ تنوع فرم ها و انطباق محتوای سینمای ایران با نیازهای قانونی مخاطبان ایرانی و جهانی، ارتقای شاخص های بین المللی شدن سینمای ایران با تاکید بر رشد صادرات محصولات سینمایی و… خدمات، تسهیل و گسترش حضور سینمای ایران در رویدادهای بین‌المللی و تولید فیلم‌های مشترک، چیزی است که فریدزاده دارد. او را رئیس سازمان سینمایی می کنند و از سمت وزیر ارشاد وظیفه انجام این کارها را دارد. مسائلی که هر یک از شما دارید بدون شک مهم هستند. اما آنچه توسط متفکران علوم سیاسی در حکمرانی معاصر تأیید می شود، به رسمیت شناختن مشارکت فعال نهادهای مدنی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی در فرآیندهای سیاست گذاری و تنظیمی است. نظام های سیاسی اقتدارگرا، با بینش دانای کل و خیرخواهی واجب، آرزوی ساختن بهشت ​​موعود را برای رعایای خود دارند. همانطور که تاریخ نشان می دهد، این سیستم ها نه تنها یک بهشت ​​را ایجاد کردند، بلکه جهان امروز را به جهنم تبدیل کردند. متفکران علوم سیاسی بر اساس این تجربه، مشارکت فعال مردم در تصمیم گیری های مهم زندگی و امور خود را از طریق تأسیس و مشارکت فعال نهادهای مدنی متصور و توصیه کرده اند. نهادهای مدنی با نظارت مداوم بر محیط زیست، از تنگناها و فرصت‌ها آگاه هستند و به عنوان مشاوران مورد اعتماد در تصمیم‌گیری و مقررات، تسهیل حکمرانی و ایجاد اعتماد عمومی عمل می‌کنند.

دوره دولت سیزدهم با رویکردی کاملا مقتدرانه به نگارش و تدوین برنامه و اساسنامه هفتم توسعه و با بی توجهی به نهاد عمرانی خانه سینما، مشابه دوران دولت های گذشته به ویژه دولت های نهم و دهم بود. مجوز تولید و ارائه آنها به شورای فرهنگی مردمی را دریافت کرد. او در هیئت سیاستگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی (شورایی که صلاحیتش سیاستگذاری بود نه تنظیم مقررات و قانونگذاری) نشست. و دستورالعمل). آیین نامه و برنامه مورد انتقاد و اعتراض سینماگران و خانه های سینمایی به دلیل نبود نگاه واقع بینانه و غیر کارشناسی.

اکنون سینما خانه به منظور ایجاد وحدت و انطباق با الزامات مدیریت هوشمند مورد انتظار از حکومت وحدت ملی، مشارکت فعال سازمان صنفی در تنظیم و تهیه پیش نویس قوانین معاصر را به عنوان رسالت خود می پذیرد. . بدون کنش سیاسی (قبول مشارکت فعال جامعه مدنی در حکمرانی) اقدامات آنان نه تنها مؤثر نخواهد بود، بلکه مورد پذیرش جامعه بالغ سینما نیز نخواهد بود.

۵۷۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین