جایزه کارگردان برجسته به استیو مک کوئین اهدا شد

جایزه کارگردان برجسته به استیو مک کوئین اهدا شد

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، استیو مک کوئین کارگردان سینما که با فیلم «12 سال بردگی» برنده اسکار بهترین فیلم دوران حرفه‌ای خود شد، در سی و دومین جشنواره بین‌المللی دوربین تصویر که در شهر تورون برگزار می‌شود، جایزه کارگردانی برجسته را دریافت کرد. لهستان

مارک زیدوویچ، مدیر جشنواره فوتیج، از استیو مک کوئین به عنوان هنرمندی با مشارکت سازش ناپذیر در رویارویی با مسائل اجتماعی و سیاسی، پرداختن به موضوعاتی مانند نژادپرستی، خشونت، اعتیاد و نابرابری در فیلمسازی خود صحبت کرد.

اولین فیلم بلند مک کوئین به نام «گرسنگی» با بازی مایکل فاسبندر در سال 2008 در جشنواره کن به نمایش درآمد و برنده دوربین طلایی شد. مک کوئین با دومین فیلم خود، شرم، وارد رقابت اصلی فوتیج در سال 2011 شد که در آن با فاسبندر نیز همکاری داشت.

او در سال 2013 فیلم «12 سال بردگی» را بر اساس داستان واقعی سولومون نورثاپ، مرد سیاهپوستی آزاد که ربوده شده و به بردگی فروخته شد، کارگردانی کرد. این فیلم برنده جایزه اسکار و بفتا برای بهترین فیلم شد و مک کوئین جوایز بهترین کارگردانی را از انجمن کارگردانان، آکادمی و بفتا دریافت کرد. این فیلم در مسابقه اصلی Camera Image نیز قرار گرفت.

مک کوئین در سال 2019 با فیلمبردار زنان کوچولو، یوریک لو ساکس، برای آخرین فیلمش، بلیتز، همکاری کرد. این فیلم درباره جورج 9 ساله با بازی الیوت هفرنان است که توسط مادرش ریتا با بازی Saoirse Ronan برای امنیت در طول جنگ جهانی دوم به روستاهای انگلستان فرستاده می شود. ماجرایی برای بازگشت به خانه وجود دارد و ریتا برای بازگشت باید به دنبال پسر گمشده خود بگردد. “Blitz” اپل از اول نوامبر در چندین سینما نمایش داده می شود و از 22 نوامبر در Draple TV Plus نمایش داده می شود.

از دیگر آثار این کارگردان می توان مجموعه تلویزیونی «تبر کوچک» را برشمرد که جایزه بهترین فیلم را از حلقه منتقدان فیلم لس آنجلس دریافت کرد. در کارنامه او مستندهای زیادی مانند «شهر اشغالی»، «قیام» و «سه دقیقه: اضافه کاری» وجود دارد.

2455555

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین