حسین محجوب: همه مردم نقش خود را در زندگی ایفا می کنند/ مردم الهام بخش من هستند

حسین محجوب همه مردم نقش خود را در زندگی ایفا

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، به نقل از روابط عمومی موزه سینما، حسین محجوب در خصوص هنر سینما گفت: سینما مانند سایر هنرها ابزار بیانی است که موضوعی را به مخاطب منتقل می کند. همانطور که سینما باید سرگرمی و جذابیت داشته باشد، یک اثر نیز می تواند حاوی مفهوم و پیام باشد.
وی با بیان اینکه هنر معنایی ندارد و به خودی خود مهم نیست، افزود: هنر ابزاری است که انسان را قادر به پیشرفت، اندیشه، نگاه و… می کند. این ابزاری است که ما را از بسیاری جهات به سطوح دیگر می برد.
محجوب خاطرنشان کرد: اگر عنصر صداقت در مسیر زندگی او وجود نداشته باشد در شرایط مختلف نمی توانم با او ارتباط برقرار کنم. چند بار این اتفاق برای من افتاد و آسیب دیدم، احساس کردم به من دروغ می گویند و برایم خیلی ناراحت کننده بود.
وی در ادامه گفت: اولین فیلمی که بازی کردم فیلم «رگبار» بهرام بیضایی بود که نقش کوچکی در آن بازی کردم. این فیلم فیلمنامه بسیار سنگین و زیبایی داشت و من نیازی به گفتگو با بیدایی احساس نکردم. به نظر من این فیلم یکی از بهترین کارهای بهرام بیضایی است. بیضایی رفتار بسیار دوستانه و حرفه ای با بازیکنانش داشت و با مشکل خاصی مواجه نشد.
وی ادامه داد: پس از این نیز در سریال دلیران تنگستان با مرحوم شهنواز همکاری داشتم. این سریال در جستجو و فرار فیلمبرداری شده است. آقای شهنواز فردی بسیار ساده و صمیمی بود و از نظر مالی نیازمند بود چرا که زمین های قسمت شمالی تلویزیون متعلق به پدرش بود که به او داده بود. در این مجموعه همیشه 500 سرباز سر صحنه فیلم حضور داشتند و با آرامش کامل و ریتمی کند کار را پیش می بردند. در آن سریال رابطه دوستانه ای بین من و آقای فخیمی ایجاد شد و بعد از آن هم این رابطه ادامه پیدا کرد.

حسین محجوب: همه مردم نقش خود را در زندگی ایفا می کنند/ مردم الهام بخش من هستند
محجوب گفت: جمع بندی من این است که همه آدم ها بازیگر هستند و در زندگی نقش دارند. برخی از مردم در مورد این بازی می دانند، برخی نادان هستند. همه افراد در طول زندگی خود نقش های متفاوتی را ایفا می کنند و گاهی اوقات متوجه این تمایزات نمی شوند.
وی در مورد بازیگری نیز گفت: به نظر من دانش برای بازیگری در هر زمینه ای لازم و ضروری است چرا که شناخت رشته های مختلف را شامل می شود. مردم الهام بخش من هستند و از آنها یاد می گیرم. هر چه داریم از مردم است و من رفتار و کردار آنها را دنبال می کنم و در بازیگری از آنها استفاده می کنم. برای اینکه بتوانیم کارمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم باید خوب ببینیم و به عمق بازیگری نفوذ کنیم. من معتقدم باید چیزی را به مردم عرضه کنیم که شکل ارزشمندی داشته باشد و مردم را یک قدم جلوتر بگذارد.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین