«خاطرات یک حلزون» برنده جایزه ANCI 2024 شد/ «جاریان» ناشر شد

خاطرات یک حلزون برنده جایزه ANCI 2024 شد جاریان ناشر

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، چهل و هشتمین جشنواره انیمیشن انسی دیروز شنبه مراسم اختتامیه خود را برگزار و برگزیدگان خود را معرفی کرد. 2 برنده بزرگ برای فیلم بلند رقابتی خاطرات یک حلزون آدام الیوت برنده جایزه اصلی Anci، بهترین فیلم بلند کریستال شد و استریم گینتز زیلبالودیس تقریباً همه جوایز مهم دیگر را برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «خاطرات یک حلزون» جدیدترین اثر الیوت است که اسکار انیمیشن کوتاه سال 2004 را برای فیلم استاپ موشن استرالیا و فیلم استاپ موشن «هاروی کرامپت» دریافت کرد. این بار کارگردان داستان جذاب گریس پودل را ارائه می دهد، شخصیتی که قوانین را رعایت نمی کند و عاشق جمع آوری حلزون است.

پیتر دبروژ، منتقد ارشد ورایتی، آن را در نقد خود به عنوان «استاپ حرکت بدون استفاده از جلوه‌های رایانه‌ای» توصیف کرد. این چیزهای جذابی است

از سوی دیگر «جاریان» زیلبالودیس برنده 4 جایزه جایزه توزیع بنیاد اسلحه، جایزه تماشاگران، جایزه هیئت داوران و جایزه ویژه بهترین موسیقی متن شد.

«جاریان» محصول مشترک لتونی، بلژیک و فرانسه که امسال پس از نمایش موفق در کن در آنسی خوش درخشید، حالا امیدوار است مسیر انیمیشن هایی چون «رویاهای ربات» و «بدنم را گم کردم» را طی کند. این فیلم در کن اکران شد، از آنسی گذشت و با نامزدی اسکار به پایان رسید.

جایزه بزرگ بخش مسابقه «کانترشامپ» به فیلم اسپانیایی «رویای سلطان» به کارگردانی ایزابل هرگوئرا رسید. این انیمیشن یک کارتون سه قسمتی در مورد یک هنرمند اسپانیایی ساکن هند است که کتابی در مورد سرزمینی که توسط زنان اداره می شود کشف می کند. این فیلم سال گذشته در جشنواره سن سباستین برنده جایزه شد و جایزه بهترین فیلم بین المللی انیمه در بروکسل را از آن خود کرد.

امسال، کشور مهمان انسی، پرتغال، برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه برای کریستال، فیلمسازان پرتغالی الکساندرا رامیرز و لورا گونسالوس «غذاهای دریایی» (Percebes) شد. فیلم قبلی گونسالوز، آدم زباله‌دان، که رامیرز در آن به عنوان انیماتور کار می‌کرد، در مسابقه ENSI 2022 شرکت کرد و جایزه بهترین انیمیشن کوتاه زاگرب را از آن خود کرد. در سال 2020، فیلم کوتاه رامیرز “کراوات” که گونسالوز در آن به عنوان انیماتور کار می کرد، در رقابتی در زاگرب و تورنتو به نمایش درآمد.

“غذاهای دریایی” که به عنوان یک نقاشی متحرک دو بعدی ساخته شده است، بزرگترین دستاورد انیمیشن پرتغالی تا به امروز است. انیمیشنی کوتاه با ویژگی های هنری پررنگ و نکات اجتماعی. موسیقی این انیمیشن نیز فوق‌العاده است و تکنیکی را که گونسالوز در «استیکمن» به کمال رسانده را نشان می‌دهد.

جایزه بهترین فیلم تلویزیونی به فیلم «گیتار در حرکت» به کارگردانی سوفی رز تعلق گرفت، فیلمی هیجانی 30 دقیقه ای که با کات اوت و انیمیشن عروسکی ساخته شده است. این کارگردان در سال 2010 برای فیلم کوتاه استاپ موشن «حلزون های جوزف» نامزد دریافت جایزه فیلم اروپا شد و در سال 2012 برای «پرنده نهنگ» برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره فیلم درسدن شد.

جایزه کریستال برای فیلم سفارشی به «Opener 2023» ساخته ویل اندرسون فیلمساز اسکاتلندی اهدا شد که فیلم کوتاه «ساخت مرغ لنگ» برنده بهترین فیلم فارغ التحصیلی در انسی در سال 2012 شد.

فیلم کوتاه «خانه شیشه ای» ساخته بوریس لبه برنده جایزه «خارج از محدودیت» شد. این فیلم با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است و در حالی که بسیاری از فیلم های تولید شده توسط هوش مصنوعی در جشنواره امسال هو شدند، انسی با اهدای جایزه به یکی از آنها دست به کاری متفاوت زد.

امسال انسی از بانی آرنولد، تهیه کننده چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم و داستان اسباب بازی، تقدیر کرد و اعلام کرد که مجارستان سال آینده کشور افتخار خواهد بود.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین