«خاطرات یک حلزون» درباره کودکان فلسطینی که از حمله اسرائیل ناشنوا شده بودند، در جشنواره فیلم لندن جایزه گرفت.

خاطرات یک حلزون درباره کودکان فلسطینی که از حمله اسرائیل

به گزارش خبرگزاری انتخابتو به نقل از ورایتی، فیلم استاپ موشن آدام الیوت با دریافت جایزه بهترین فیلم در بخش رقابت رسمی جشنواره لندن 2024 رای هیئت داوران را از آن خود کرد.

هیئت داوران تاکید کردند که این فیلم از لحاظ احساسی و همیشه غافلگیرکننده است و به موضوعاتی چون قلدری، تنهایی، غم و اندوه می پردازد و دیالوگی مهم و جهانی را به گونه ای مطرح می کند که فقط انیمیشن از پس آن بر می آید. شادی آنها یک فیلم انیمیشن را همراه با فیلم های دیگر شناسایی و ارزیابی کردند.

در همین حال، فیلم Rongano Nyoni “Being a Seagull” که در جشنواره کن نیز موفقیت آمیز بود، به خاطر داستان پیچیده و خلاقانه اش که جرأت داشت داستان یک شکارچی جنسی را در جامعه زامبیا روایت کند، جایزه گرفت.

لورا کاررا در اولین رده فیلم بلند برنده جایزه ساترلند برای سقوط شد و اولین بریتانیایی بود که پس از کلیو بارنارد در سال 2010 برنده این جایزه شد.

هیئت داوران این دسته به رهبری دیون ادواردز، «در پاییز» را به عنوان تصویری غنی از دنیایی که توسط سود شرکت هدایت می‌شود ستایش کرد. جایزه گریرسون در بخش مستند به سیسیل امبلتون و آلیس تاملینسون “مادر ورا”، درباره راهبه جوان ارتدوکس که مجبور به رویارویی با گذشته خود شده است، تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم کوتاه به «ارتعاشات از غزه» به کارگردانی رحاب نزل درباره نحوه مقاومت کودکان ناشنوای فلسطینی غزه در حالی که با حملات ارتش اسرائیل زندگی می کنند، تعلق گرفت.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم لندن که از 9 اکتبر با اکران جهانی فیلم بلیتز به کارگردانی استیو مک کوئین آغاز شده بود، شب گذشته (یکشنبه شب) با نمایش فیلم Piece by Piece به کار خود پایان داد. در این مدت 250 فیلم از جمله «امیلیا پرز» ساخته ژاک اودیار، «ماریا» ساخته پابلو لارین، «حقایق سخت» ساخته مایک لی، «شاگرد» ساخته علی عباسی و «کنکلاو» ادوارد برگر به نمایش درآمد.

منبع: Variety

۲۴۳۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین