خسته کننده ترین شغل دنیا چیست؟

خسته کننده ترین شغل دنیا چیست؟

یکی از مشاغلی که شرکت‌ها به دنبال آن هستند، بالاترین نرخ فرسایش را نیز دارد: مدیر پروژه. مطالعه اخیر لینکدین که بیش از 16000 متخصص را در ایالات متحده بین ماه مارس و ژوئن مورد بررسی قرار داده است، این را نشان می دهد.

بر اساس گزارش جهانی اقتصاد، نتایج تحقیقات لینکدین نشان می دهد که از هر 10 کارگر آمریکایی 4 نفر می گویند که در محل کار احساس خستگی و فرسودگی می کنند. برای مدیران پروژه، این نسبت بسیار بالاتر است. 50 درصد می گویند که احساس خستگی می کنند.

در انتهای دیگر طیف، تنها یک سوم از کسانی که در زمینه مشاوره، املاک و مستغلات و توسعه تجارت کار می کنند، احساس استرس و فرسودگی می کنند. طبق گزارش لینکدین، پنج حوزه ای که افراد در شغل خود بیشتر در معرض خطر فرسودگی شغلی هستند عبارتند از:

1- مدیریت پروژه و برنامه

2- خدمات پزشکی

3- خدمات اجتماعی

4- کنترل کیفیت

5- آموزش و پرورش

Candy Wiens، مدیر ارشد برنامه آموزش پزشکی در دانشگاه پنسیلوانیا می گوید: فرسودگی شغلی فقط مربوط به ساعات طولانی کار یا بار کاری سنگین نیست. وینز برای کتاب خود، ایمنی فرسودگی، با صدها نفر که در محیط های کاری پر استرس مانند بیمارستان ها و مدیریت کسب و کار کار می کردند، مصاحبه کرد. مدیران پروژه مسئول برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت تکمیل یک پروژه هستند و باید اطمینان حاصل کنند که پروژه ها به موقع در یک بودجه معین تکمیل می شوند. این پروژه ها می توانند از ساخت یک ساختمان جدید تا مدیریت یک کمپین بازاریابی را شامل شود. وینز توضیح می دهد که این نوع مشاغل مستلزم چندوظیفه ای مداوم، رعایت ضرب الاجل ها و ایفای نقش به عنوان «واسطه» بین کارمندان و مشتریان هستند که همه اینها استرس زا هستند و منجر به فرسودگی شغلی می شوند.

به همین دلیل نگران‌کننده است که مدیران پروژه از جمله افرادی هستند که شرکت‌ها می‌خواهند آنها را استخدام کنند. لیدیا لوگان، معاون آموزش جهانی و توسعه نیروی کار آی‌بی‌ام، می‌گوید که کسب‌وکارها در تمام صنایع مدیران پروژه را استخدام می‌کنند تا با پیشرفت‌های سریع فناوری همگام شوند و با اختلالات ایجاد شده توسط بحران‌هایی مانند همه‌گیری سازگار شوند.

برای رویارویی با این چالش ها، موسسه مدیریت پروژه پیش بینی می کند که کارفرمایان تا سال 2030 به حداقل 25 میلیون نفر در نقش های مدیریت پروژه نیاز خواهند داشت. با توجه به رقم فعلی سالانه 2 میلیون نفر برای تامین این تقاضا نیاز به ورود به این حوزه دارند.

وینز می‌گوید: «من با بسیاری از مدیران پروژه کار می‌کنم، و بزرگترین نگرانی که از آنها می‌شنوم این است که حمایت یا شناخت کافی برای هماهنگی با نیازهای متغیری که در کارشان با آن مواجه هستند ندارند. این ناهماهنگی بزرگترین نقش را در احساس فرسودگی شغلی آنها ایفا می کند.” طبق گفته سایر مشاغل با نرخ فرسودگی بالا (مراقبت های بهداشتی، آموزشی و خدمات اجتماعی) محیط های کاری پر استرس هستند و افراد در آن حرفه ها کنترل محدودی بر نتایج کار خود دارند. وینز می افزاید: “در مشاغلی مانند این “شما بهای عاطفی می پردازید.” هنگامی که یک پرستار هستید، با موقعیت های سخت و حساسی مواجه می شوید که می تواند عواقب جدی داشته باشد، به عنوان مثال، برای سلامتی یک کودک یا. یک بیمار می تواند شما را به سرعت خسته کند. در مشاغلی که کمترین تعامل اجتماعی را شامل می شود، خوب عمل کنید.