خواص فوق العاده یک لیوان شیر

خواص فوق العاده یک لیوان شیر

خواص فوق العاده یک لیوان شیر

شیر همیشه از دوران کودکی یکی از نوشیدنی های اصلی بوده است و بزرگسالان اغلب به کودکان توصیه می کنند که شیر گاو مصرف کنند زیرا آن را یک وعده غذایی کامل می دانند. اگرچه بسیاری از جایگزین‌های شیر گیاهی در حال حاضر در بازار موجود است، شیر گاو همچنان یک راه حل برجسته برای حفظ سلامتی محسوب می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، شیر گاو سرشار از ویتامین D، پروتئین و کلسیم است. به گزارش تایمز آو ایندیا، در این مقاله، تعدادی از دلایل اصلی را ذکر کرده ایم که چرا باید یک لیوان شیر گاو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ارزش غذایی شیر گاو

یک لیوان شیر گاو تقریباً 8 گرم پروتئین، 30 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه بدن و 15 درصد از نیاز بدن به ویتامین D را تامین می کند. همچنین مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B12، فسفر و پتاسیم را فراهم می کند. این پروفایل غنی از مواد مغذی از سلامت استخوان، ترمیم عضلات و سلامت کلی حمایت می کند و شیر گاو را به یک مکمل ارزشمند برای یک رژیم غذایی متعادل تبدیل می کند.

حمایت از سلامت استخوان

شناخته شده ترین مزیت شیر ​​گاو این است که به سلامت استخوان ها کمک می کند. شیر گاو سرشار از کلسیم و ویتامین D است که به ساخت و حفظ تراکم استخوان کمک می کند و خطر پوکی استخوان و شکستگی را کاهش می دهد. مصرف مکرر شیر برای حمایت از رشد استخوان سالم در کودکان و حفظ استحکام استخوان در بزرگسالان توصیه می شود.

حمایت از رشد و ترمیم عضلات

شیر گاو حاوی پروتئین های با کیفیتی است که به ترمیم و ساخت عضلات کمک می کند. پروتئین‌های موجود در شیر، متشکل از آب پنیر و کازئین، حاوی تمام آمینو اسیدهایی هستند که می‌توان از آنها برای ساخت عضله استفاده کرد. نوشیدن یک لیوان شیر بعد از ورزش، روند ریکاوری عضلات شما را بهبود می بخشد و از حالت دهی کامل پشتیبانی می کند.

مصرف مایعات

برخلاف بسیاری از باورها، شیر گاو یکی از بهترین نوشیدنی های مرطوب کننده است. تعادل فوق العاده ای از الکترولیت ها به خصوص پتاسیم و سدیم دارد که مایعات بدن را متعادل می کند. علاوه بر این، شیر سرشار از آب است. این آن را به یکی از بهترین مایعات آبرسانی در مواقع استرس یا بیماری های مرتبط با ورزش تبدیل می کند.

حفظ سلامت دستگاه گوارش

شیر گاو حاوی مواد مغذی عالی مانند کلسیم و منیزیم است که برای هضم سالم استفاده می شود. کلسیم حرکت طبیعی روده را حفظ می کند و بنابراین علائم یبوست را کاهش می دهد. شیر همچنین حاوی پروتئین هایی است که می تواند به حفظ سطح باکتری های خوب در روده کمک کند و در نتیجه سلامت کلی گوارش را بهبود بخشد.

تقویت ایمنی

علاوه بر این، مواد مغذی مانند ویتامین A و D، روی و سلنیوم موجود در شیر گاو نیز نقش مهمی در حمایت از سیستم ایمنی دارند. ویتامین A نقش مهمی در حفظ عملکرد طبیعی پوست و غشاهای مخاطی برای ایجاد یک سد محافظ در برابر عوامل بیماری زا ایفا می کند.

افزایش سلامت پوست

به دلیل داشتن شیر گاو به پوست کمک می کند. ترکیبات شیر ​​مانند ویتامین A، ویتامین D و کلسیم، از جمله به ترمیم و جایگزینی بافت خوب پوست کمک می کنند. ویتامین A سلول های پوست را بازسازی می کند و به پوست شادابی و طراوت می بخشد.