داستان «افعی تهران» به پایان رسید

داستان افعی تهران به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، «عفای تهران» که آخرین قسمت آن امروز پخش شد، به یکی از متفاوت ترین سریال های روزهای اخیر شبکه نمایش خانگی تبدیل شده است. سامان مقدم در حالی که همزمان با قسمت آخر متنی با قدردانی از بازیگران سریال منتشر کرد، به ویژه از پیمان معادی یاد کرد و همکاری 20 سال بعد را یادآور شد.

این دو پیش از این در فیلم «کافه ستاره» که معادی در آن به عنوان نویسنده مقدم را همراهی می کرد، با یکدیگر همکاری کرده بودند. در واقع معادی در آن زمان و تا دو سال بعد تنها به عنوان نویسنده در سینما فعالیت می کرد و آثاری چون آواز قو، شام عروسی، عطش و اغما محصول قلم این فیلمنامه نویس بود.

حالا بعد از 20 سال در فضایی متفاوت از این آثار و در فضایی شبیه به فیلم هایی که در این بیست سال بازی کرده بود، این بار متنی نوشت و در آنجا بازی کرد; به گفته سامان مقدم «با وجود همه اختلاف نظرها نتیجه داد».

سامان مقدم در بخشی از یادداشتی که به مناسبت پخش مجازی آخرین قسمت سریال افعی تهران منتشر کرد، نوشت: چه لذتی داشتم که با پیمان معادی به عنوان بازیگر کار کردم. تحت تأثیر بازی عصبانی شدم، من و پیمان به دردسر می افتی، 20 پس از ساختن «کافه ستاره» با سال ها تجربه «عافی تهران»، همکاری ما دوباره منجر به حل همه اختلافات شد و به شادی دیگری تبدیل شد. حافظه

کارگردان «آفای تهران» همچنین در این نمایش از سحر دولتشاهی، هومان سیدی، امین حیایی، رضا یزدانی و مهران مدیری تشکر کرد.

سریال سامان مقدم با وجود تقدیر و تشکر در زمان پخش خود با حاشیه کم مواجه نشد. آخرین حواشی این بود که به دلیل سکانس تقابلی شخصیت آرمان بیانی، سازندگان این سریال با خبر شکایت وزارت آموزش و پرورش از تهیه کنندگان سریال «عفی تهران» (این صحنه با بازی پیمان) مواجه شدند. معادی در کنار ناظم مدرسه و پخش در هشتمین قسمت از سریال «افیایی تهران» «توهین به مقام معلمی» تلقی شد.

پیمان معادی در پی این اتفاق نوشت: «لازم به توضیح است که این نکته که باعث شگفتی سازندگان افعی تهران شد، این است که شخصیت مدیر مدرسه در این سریال به عنوان یک شخصیت داستانی به هیچ وجه معیاری برای همه کارکنان نیست. او به عنوان منتقد و کارگردان سینما، شخصیت اصلی سریال است. به عنوان نماد اعضای صنف تلقی نمی شوند سازندگان سریال «افیایی تهران» به اهمیت مدرسه و معلم در تربیت افراد یک جامعه واقف هستند و بعد از خانواده مهم ترین تأثیرگذار در جامعه هستند. آموزش مردم یک جامعه به خوبی می دانند که آن موسسه یک مدرسه است.

به نظر می رسد اظهارات پیمان معادی در تکریم مقام معلم و اظهاراتش درباره شخصیت های این سریال تا حدودی موضوع را بسته است. علاوه بر این، کار سامان مقدم در فصل‌های اولیه با محدودیت‌های دیگری مواجه بود.

پیش از این گریم و نقش درمانگر سحر دولتشاهی در این سریال مورد انتقاد برخی رسانه ها قرار گرفته بود. یکی از سکانس های ثابت درام افعی تهران «اتاق درمان» بود که بازی درمانگر در این نمایش به حدی بود که واکنش برخی از کارکنان این صنف را در پی داشت. در باور آنها، عملکرد درمانگر در این مجموعه تضادهای قابل توجهی با چارچوب های تخصصی درمان روانشناختی داشت.

«افعی تهران» بر اساس فیلمنامه پیمان معادی و پویا مهدوی زاده به کارگردانی سامان مقدم ساخته شده است و پیمان معادی، سحر دولتشاهی، مریلا زارعی، آزاده صمدی، بهادر مالکی و … به ایفای نقش می پردازند. ستاره دار.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین