داشتن ایده در مورد حکمرانی فرهنگی

داشتن ایده در مورد حکمرانی فرهنگی

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، حامد عنگا در یادداشتی به موضوع مدیریت فرهنگی پرداخت و نوشت: دستگاه های فرهنگی ما اعم از وزارت ارشاد و رئیس جمهور سال هاست با وجود تعامل با فرهنگیان به این موضوع توجهی ندارند. کمیسیون مجلس این مساله. سال هاست که نگاه ما به وزیر ارشاد در سطح یک کارمند متوسط ​​در حوزه فرهنگ است، امیدوارم به درک او هم از حوزه و هم از مدیریت توجه شود. در حوزه ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ. نظر وزیر فرهنگ حکمرانی فرهنگی یعنی سینما، کتاب، مطبوعات و… را دارد. باید رویکرد متفاوتی به حوزه ها داشته باشد و در نتیجه اولویت اجرا را درک کند.

امروز به عنوان جمعی از هنرمندان یا فعالان فرهنگی می پرسیم وظیفه وزارت ارشاد چیست و می گوییم که مثلاً سازمان سینمایی بیاید و پروانه ساختش را لغو کند، اگر تصوری از حاکمیت نیست. این در سپهر هیچ فایده ای ندارد. زمانی که سیف الله داد، مدتی پروانه ساخت حذف شد و به همین دلیل به این نتیجه نرسید که صاحب این نظر با مسائل اجتماعی همگن نیست که اگر من به عنوان تهیه کننده بدون تولید فیلم بسازم چه کسی از من حمایت خواهد کرد. مجوز. در زمینه قضایی به همین دلیل است که می گویم داشتن ایده حکمرانی فرهنگی از اهمیت اولیه برخوردار است.

اگر وزیر ما تصوری از مدیریت فرهنگی داشته باشد، مدیرانی را انتخاب می کند که بتوانند روش مدیریت فرهنگی خود را به کار گیرند و از این تلاطم مدیریت فرهنگی که نزدیک به 8 سال است درگیر آن هستیم، خارج شوند. جلوگیری از کنسرت خواننده درجه یک مثل علیرضا قربانی، اما از طرفی دغدغه خواننده ای که از لس آنجلس می آید و در ایران کنسرت می دهد، دقیقاً همان چیزی است که می گویم در این فکر کم داریم. حکمرانی فرهنگی

منبع: روزنامه فرهیختگان

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین