دایناسورها هم نمی توانستند با این جانور رقابت کنند

دایناسورها هم نمی توانستند با این جانور رقابت کنند

Atractosteus spatula حیوانی است که در رودخانه ها یا خلیج های ساحلی جنوب غربی ایالات متحده و مکزیک زندگی می کند و از خرچنگ ها، ماهی ها، پرندگان، پستانداران، لاک پشت ها و لاشه حیوانات تغذیه می کند.

به گزارش آنلاین، ممکن است این ماهی بزرگ را با پوزه بلند، پولک های زرهی ضخیم و دو ردیف دندان ترسناک با یک حیوان وحشی اشتباه بگیرید. آنها بزرگترین گونه های شناخته شده گار هستند و می توانند تا حدود 2.4 متر رشد کنند. دانشمندان این حیوان را “جانور ماقبل تاریخ” می نامند. جالب اینجاست که فسیل ها نشان می دهد که این حیوانات باستانی 100 میلیون سال پیش، در دوره کرتاسه (145 تا 66 میلیون سال پیش)، زمانی که دایناسورها در زمین پرسه می زدند، وجود داشته اند.

تا حدودی می توان گفت راز بقای آنها در سیستم دفاعی منحصر به فردشان است. زره آنها به آنها اجازه می داد در برابر دایناسورهای درنده زنده بمانند. این پوسته انعطاف پذیر سخت و به هم پیوسته آنها را در برابر تهدیدات محافظت می کند. رمانی به طول بیش از یک متر، فقط کروکودیل ها می توانند آنها را شکار کنند.

این حیوانات از یک تخم کوچک بیرون می آیند و در سال اول زندگی خود به طول 0.6 متر می رسند. با این حال، آنها در طول زندگی خود به رشد خود ادامه می دهند و گاهی اوقات می توانند تا 100 سال عمر کنند. این حیوانات کمترین نرخ تکاملی را در بین مهره داران فک دار دارند.

اگرچه تمساح ها و تمساح ها برای 100 میلیون سال از هم جدا شده اند، اما آنقدر به کندی تکامل یافته اند که هنوز فرزندان هیبریدی بارور تولید می کنند. اما در سایر موارد حیوانی، تکامل در چنین دوره زمانی طولانی اغلب گونه های متفاوتی را تولید می کند که هرگز تولید مثل نمی کنند.

دایناسورها هم نمی توانستند با این جانور رقابت کنند