دبیر شورای هنری: سند سینمایی شامل حقوق مشمولان سینمایی است/مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم قانون دارد.

دبیر شورای هنری سند سینمایی شامل حقوق مشمولان سینمایی استمصوبات

به گزارش خبرگزاری انتخابتو از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین ایمانی خوشخو در دولت های گذشته معاونت هنری وزارت فرهنگ را بر عهده داشت و نقش دبیری ارشاد اسلامی را بر عهده داشت. مرداد سال‌هاست که عضوی از حوزه هنری بوده و در نشست خبری امروز سه‌شنبه 23 از تاییدیه‌های حوزه هنری در این سه سال خبر داد.

دبیر حوزه هنری در نشست خبری اعلام اسناد هنری مصوب این شورا گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از نهادهای سیاستگذار و قانونگذار در حوزه هنری است و دارای شورا است. به نام شورای هنری و تا سال 1387 مسئولیت پروژه های مهمی مانند جایزه جلال آل احمد و فرهنگستان را بر عهده داشت.

وی افزود: کمیسیون هنر و معماری تشکیل شده به عهده شورا گذاشته شد. حوزه هنری در دوره مدیریت شهید رئیسی 42 جلسه در هفته دو بار به صورت فعال برگزار و 19 تصمیم اتخاذ کرد.

ایمانی خوشخو گفت: مشکل اصلی در یک کشور جزیره ای اقدام است. در هنر وسایل مختلفی وجود دارد که به یکدیگر متصل نیستند و گاهی به صورت موازی کار می کنند. این ناهماهنگی بر شورا تأثیر بدی گذاشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: همه نهادهای فرهنگی و هنری به ویژه آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، وزارت علوم و بسیاری نهادهای دیگر در شورای هنر عضویت دارند و این ناهماهنگی ها در شورا برطرف شد.

دبیر شورای هنری گفت: پس از تشکیل شورا 6 سند مادر از جمله شناسنامه معماری داشتیم که پس از 8 سال کار در سایت تایید شد.

ایمانی خوشخو با اشاره به تصویب سند موسیقایی و مجوز لغو کنسرت، الزام همه نهادها به رعایت هنر معماری اسلامی را از تبعات تصویب سند معماری خواند. بر اساس این سند، رادیو باید تمام سازها و آلات موسیقی را نمایش دهد.

وی همچنین با اشاره به تصویب سند هنرهای نمایشی و پیگیری با تصویب تاسیس بنیاد ملی تئاتر ایران، افزود: سند هنرهای تجسمی نیز تصویب شد که یکی از نتایج در خصوص مزایده ها بود. یک نفر مجاز به شرکت در این حراجی ها بود.

ایمانی خوشخو همچنین با اشاره به اینکه تاسیس شهر بین المللی صنایع خلاق و فرهنگی تصویب شده است، افزود: بر اساس ابلاغیه رئیس جمهور شهید، این ساختمان در زمینی به مساحت 300 هکتار در تهران ساخته می شود.

وی همچنین تصویب سند سینما را یادآور شد و گفت: در این مدت با توجه به اهمیت حوزه سینما سند سینما در کارگروهی تهیه و دوشنبه گذشته پس از 10 جلسه ویژه به تصویب رسید.

دبیر شورای هنری گفت: اسناد بالادستی فرصت ها و ظرفیت های راهبردی را مشخص می کند که باید از آنها بهره برداری کرد.

ایمانی خوشخو گفت: حقوق همه متولیان امر در سند سینما دیده شد. همچنین 10 آیین نامه اجرایی وجود دارد که هنوز به تصویب نرسیده است و از این میان می توان به قانون حقوق تماشاگران، حقوق و وظایف سینماگران، قانون حقوق و سرمایه گذاری های سینمایی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: این آیین نامه با همکاری همه ذینفعان نیاز به تصویب دارد.

ایمانی خوشخو گفت: شورای راهبردی نیز متشکل از همه دست اندرکاران سینما اعم از حقوقی و صنفی تشکیل شده است.

دبیر حوزه هنری یادآور شد: برای اجرای این اصول سازنده و فراگیر، اسناد موسیقی 60 کشور از جمله ژاپن، کره جنوبی و حتی آفریقا برای تصویب سند موسیقی مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: گواهی موسیقی از بالاترین مقام صادر و به وزارت کشور ابلاغ شد. بنابراین هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق لغو هیچ کنسرتی را ندارد.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین