درمان های خانگی برای ریزش مو در پوست سر

درمان های خانگی برای ریزش مو در پوست سر

درمان های خانگی برای ریزش مو در پوست سر

بعدی- اگر بدن شما به فولیکول های مو حمله می کند و باعث ریزش موهای شما می شود، احتمالاً آماده هستید تا هر درمانی را امتحان کنید!

طبق گزارشی از کلیولند هلث، در واقع، از ژوئن 2022، هیچ درمان تایید شده توسط FDA برای آلوپسی آرئاتا وجود نداشت. امروزه بسیاری از مردم هنوز به دنبال درمان های طبیعی برای مدیریت این عارضه هستند، اما سوال اصلی این است: آیا درمان های خانگی ارزش امتحان کردن دارند؟ آیا درمان های خانگی برای ریزش موی سر موثر هستند؟ آلوپسی آره آتا در واقع یک بیماری خود ایمنی و مشکل سیستم ایمنی است.

شواهد کمی برای اثربخشی درمان های طبیعی در درمان این بیماری وجود دارد. برخی از داروهای طبیعی بی ضرر هستند و حتی ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشند، اما باید مراقب باشید زیرا برخی از داروهای طبیعی ممکن است عوارض جانبی داشته باشند.

بررسی برخی از درمان های خانگی رایج برای ریزش موی سر، ماساژ پوست سر و رایحه درمانی، چندین مطالعه بالینی نشان می دهد که رایحه درمانی با استفاده از روغن های حامل و ماساژ پوست سر ممکن است برای درمان ریزش موی سر موثر باشد. جبار، رزماری، اسطوخودوس و درخت سدر مواد گیاهی هستند که می توانید در رایحه درمانی استفاده کنید. با این حال آیا رایحه درمانی درمان قطعی این بیماری است؟ نه

محققان تاکید می کنند که باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود. اما یافته های دانشمندان با محبوبیت روزافزون استفاده از مواد طبیعی برای بهبود مو و پوست سر مطابقت دارد. امتحان این روش کاملا بی خطر است و امکان بهبودی وجود دارد. درمان آشپزی عسل، پیاز، سیر و بلغور جو دوسر موادی هستند که در هر آشپزخانه ای یافت می شوند و می توان از آنها برای درمان ریزش مو استفاده کرد. هر یک از این مواد بدون شک برای پوست سر مفید است و هنگامی که در پوست سر ماساژ داده شود می تواند به کاهش التهاب و افزایش جریان خون کمک کند. با این حال، این غذاها آلوپسی آره آتا را درمان نمی کنند و در بهترین حالت، عوارض این بیماری را کاهش می دهند.

تغییر رژیم غذایی

یک رژیم غذایی متعادل و غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی برای سلامت بدن از جمله سلامت مو مفید است. با این حال، هیچ اطلاعات علمی در مورد تأثیر رژیم غذایی در درمان آلوپسی آره آتا وجود ندارد. غذاهای سالم به سلامت مو کمک می کنند اما بیماری خود ایمنی را درمان نمی کنند. نگرانی بیش از حد در مورد رژیم غذایی می تواند استرس زا باشد و وضعیت را بدتر کند.

مکمل مصرف کنید

ویتامین D برای چرخه طبیعی رشد مو ضروری است. کمبود ویتامین D بسیار شایع است و برای مقابله با هر گونه ریزش مو بهتر است از مکمل های ویتامین D استفاده کنید. آهن و روی دو ماده مغذی مهم دیگر برای رشد مو هستند. درمان کمبود آهن و روی اولین قدم در درمان ریزش مو است. با این حال، مکمل ها این بیماری را درمان نمی کنند. اگر کمبود ویتامین و مواد مغذی در بدن وجود نداشته باشد، مصرف مکمل ها کمکی به تقویت مو و افزایش حجم آن نمی کند.

کاهش استرس

استرس برای بدن مضر است و آسیب های جبران ناپذیری به سیستم ایمنی بدن وارد می کند. یافتن راه هایی برای کاهش استرس، مانند مدیتیشن یا گوش دادن به موسیقی آرامش بخش، می تواند به مدیریت بهتر آلوپسی آرئاتا کمک کند. البته این بیماری می تواند به طور ناگهانی و بدون هیچ محرک استرسی رخ دهد. اما یافتن راه‌هایی برای مقابله با استرس می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به شما در مدیریت بهتر شرایط کمک کند.

هنگامی که ریزش مو اتفاق می افتد، بهتر است از این درمان های خانگی خودداری کنید. از انجام اقدامات شدید برای درمان ریزش مو خودداری کنید. هیچ ویتامین یا مکمل غذایی گران قیمت خاصی در بازار وجود ندارد که بتواند ریزش مو را متوقف کند. هیچ رژیم غذایی خاصی باعث افزایش سرعت رشد مو نمی شود. ممکن است به دنبال راه حل آسانی باشید، اما هنوز چنین درمانی کشف نشده است.