در دیدار کلیباف و علی اف چه گذشت؟ ناطق: ۱۱۰ شب است که مردم در خیابان هستند

در دیدار کلیباف و علی اف چه گذشت؟ ناطق: ۱۱۰ شب است که مردم در خیابان هستند

محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه گذشته 12 تیرماه برای شرکت در نشست اتحادیه شوراهای اسلامی به باکو رفت و با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، کلیباف گفت: این جنگ تجربیات بسیار خوبی برای ما و کشورهای مسلمان منطقه داشته است. وی افزود: تنها راه موفقیت ما همکاری در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.

وی ادامه داد: این جنگ نشان داد که اگر ملت ها متحد باشند و به خدا امید داشته باشیم می توانیم در مقابل قدرت های بزرگی مانند آمریکا و نیروهای غارتگر مانند صهیونیست ها بایستیم.

رئیس مجلس با تأکید بر این نکته خاطرنشان کرد: ملت ما توانستند بایستند و محاسبات غلط آمریکا را شکست دهند و دنیا دید که دشمن در عرصه های نظامی، سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک شکست خورد و این واقعیتی است که امروز دیگران به آن آگاه هستند که نتیجه اتحاد و همبستگی ملی ما و یاری خداوند است.

کلیباف با اشاره به حضور مردم در مجالس شبانه گفت: از شب اول جنگ مردم در شهرها و روستاها به خیابان ها ریختند و در بیش از 110 شب مقاومت کردند.

وی بیان کرد: از دیدگاه من انقلاب اسلامی دوباره ظهور کرده و مردم ما چهره قوی خود را به جهانیان نشان داده اند و اکنون فرصتی است که با این همبستگی ملی دوران بازسازی پس از جنگ را پشت سر بگذاریم.

رئیس مجلس گفت: امیدوارم در آینده روابط دوجانبه ایران و آذربایجان در زمینه های سیاسی، اقتصادی و غیره توسعه یابد و روابط دو کشور تقویت شود.

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در این دیدار با تسلیت شهادت رهبر انقلاب، یاد و خاطره رهبر انقلاب را گرامی داشت و افزود: در زمان جنگ دولت و ملت آذربایجان در کنار ایران بودند و با آقای رئیس جمهور تماس های مختلفی داشتم.

ما خوشحالیم که جنگ علیه ایران متوقف شده است و امیدواریم جنگی در منطقه ما رخ ندهد.

رئیس جمهور آذربایجان در پایان گفت: امیدوارم با همکاری کشورهای اسلامی شاهد صلح پایدار باشیم و بتوانیم روابط کشورهای اسلامی را بهبود ببخشیم.