دسر انار؛ خوشمزه و پرطرفدار

دسر انار؛ خوشمزه و پرطرفدار

یکی از خوشمزه ترین میوه های پاییزی و زمستانی است که با فواید و ارزش های غذایی بی شماری می توان از آن در تهیه انواع دسرها و غذاها استفاده کرد و با طعم لذیذش از آن لذت برد.

به گزارش خبر ایرنا، در این مطلب طرز تهیه چند دسر با پایه انار را توضیح می دهیم.

دسر انار با نشاسته و ژله انار

دسر انار و نشاسته یکی از دسرهای خوشمزه ای است که در پاییز و زمستان قابل تهیه است. برای آشنایی با دسر انار نشاسته ای طرز تهیه آن در زیر آورده شده است.

دسر انار؛ خوشمزه و پرطرفدار ///

طرز تهیه دسر انار با نشاسته و ژله انار؟

در ظرفی یک لیوان آب جوش بریزید و پودر ژله را اضافه کنید. سپس به روش دو دیگ کاسه را روی بخار آب قرار دهید تا پودر ژله در آب حل شود. پس از حل شدن کامل پودر ژله، یک لیوان آب سرد اضافه کنید و هم بزنید. سپس دانه های انار را اضافه کنید و ژله را در قالب دسر ریخته و در یخچال قرار دهید تا ببندد.

حالا نشاسته را با آب و شکر مخلوط کنید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا غلیظ شود سپس شیر و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و به غلظت فرنی برسد. سپس اجاق گاز را خاموش کنید و بگذارید کمی خنک شود، آن را روی ژله داخل قالب بریزید و در فریزر قرار دهید تا ببندد. دسر ما بعد از پخت کامل آماده سرو است.

دسر انار؛ خوشمزه و پرطرفدار ///

شربت شاه توت و انار

سربی نوعی دسر میوه ای منجمد با طعمی لذیذ است که با انواع میوه ها قابل تهیه است. دسر شربت شاه توت و انار یکی از دسرهای پرطرفدار است که به راحتی درست می شود اما باید گفت که فقط به دستگاه بستنی ساز نیاز دارد.

دسر انار؛ خوشمزه و پرطرفدار ///

طرز تهیه دسر گلوله شاه توت و انار

شکر و آب را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم بپزید تا بجوشد و شروع به تبخیر کند. پس از آن حرارت را کم کرده و اجازه دهید حدود پنج دقیقه به غلظت لازم برسد. بعد از آن بگذارید خنک شود.

سپس شاه توت و آب انار را اضافه کرده و کاملا مخلوط کرده و حداقل 2 ساعت در یخچال بگذارید. سپس مواد را داخل دستگاه بستنی ساز بریزید. پس از آماده شدن آن را به مدت سه تا چهار ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند و سفت شود و سپس دسر آماده است.

دسر انار؛ خوشمزه و پرطرفدار ///

انار روکر

روکر انار یک دسر خوشمزه است که طعم های مختلف را با هم ترکیب می کند و همین موضوع باعث جذابیت این دسر می شود.

دسر انار؛ خوشمزه و پرطرفدار ///

طرز تهیه کلم پیچ انار

پودر ژله انار را در یک لیوان آب جوش حل کنید و در بخار قوری بگذارید تا به قوام بن ماری برسد و آب سرد به آن اضافه کنید. کف قالب را کمی روغن بزنید و مقداری از انارهای دانه شده را داخل آن بریزید و نیمی از ژله را داخل قالب بریزید و کاسه را در یخچال قرار دهید.

سپس ژلاتین را در ظرفی بریزید و نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و در بخار قوری بریزید. سپس بیسکویت را پودر کرده و با خامه و شیر و شکر و ژله باقیمانده مخلوط کنید و در آخر ژلاتین را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. سپس خامه را روی ژله بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید. در پایان این مدت دسر شما آماده است و باید آن را از قالب خارج کنید. حالا می توانید دسر را به دلخواه تزیین کنید و لذت ببرید.

دسر انار؛ خوشمزه و پرطرفدار ///

کیک انار

با اینکه کیک پنیر انار یکی از دسرهای ساده و آسان برای تهیه است، اما دسر بسیار خوشمزه و جذابی است.

دسر انار؛ خوشمزه و پرطرفدار ///

چگونه چیزکیک انار درست کنیم؟

کره را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم بپزید تا آب شود. سپس پودر بیسکویت را با کره ذوب شده مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. سپس مواد را کف قالب نواری پهن کنید. سپس آن را به مدت 15 تا 30 دقیقه در یخچال بگذارید. سپس پنیر خامه ای را در ظرفی بریزید و در همین حین پودر قند را به مواد دیگر اضافه کنید.

پودر ژلاتین را در دیگ دوبل آب کنید و بعد از سرد شدن مواد خامه را اضافه کنید و سپس مواد را روی پودر بیسکویت داخل قالب بریزید و خوب صاف کنید و در یخچال قرار دهید. در همین حین پودر ژله انار را در یک لیوان آب جوش حل کرده و در بخار قوری می گذاریم تا به قوام بن ماری برسد و آب سرد به آن اضافه می کنیم. بعد از سرد شدن ژله آن را روی دانه های انار بریزید و چند ساعت در یخچال بگذارید. سپس کیک را از قالب خارج کرده و دسر شما آماده است.

دسر انار؛ خوشمزه و پرطرفدار ///