دیگه با این روش نه پول کارواش میدی نه آب هدر میده

دیگه با این روش نه پول کارواش میدی نه آب


سایت تفریحی روز:

نکات شستشوی ماشین

شستن ماشین کاری خسته کننده به نظر می رسد، به همین دلیل بسیاری از افراد برای شستن ماشین خود به کارواش مراجعه می کنند. شستن ماشین در خانه بسیار ساده است به شرطی که از تکنیک مناسب و البته ابزار مناسب استفاده کنید.

ابزار مناسب برای کارواش مناسب

  • شلنگ
  • دو سطل
  • اسفنج نرم یا دستکش کارواش
  • مقداری مایع کارواش
  • یک حوله میکروفیبر بزرگ برای خشک کردن ماشین

زمان مناسب برای شستشو را انتخاب کنید:

خودروی خود را در روزهای نیمه آفتابی یا ابری یا در سایه بشویید، از شستن خودرو در روزهای کاملا آفتابی خودداری کنید زیرا نور خورشید باعث خشک شدن سریع خودرو و ایجاد لکه بر روی شیشه و بدنه می شود.

تمام قسمت های ماشین را با شلنگ آب بشویید:

قبل از شستن ماشین، تمام قسمت های ماشین را با شلنگ آب بشویید تا چیزهایی مانند ضایعات میوه، فضولات پرندگان، حشرات مرده و صمغ درختان از سطح ماشین پاک شوند، زیرا اگر این موارد روی ماشین شما باقی بماند، ماشین را بکشید و ببینید. اسفنج می تواند به رنگ خودرو آسیب برساند.

شستن ماشین را با دو سطل شروع کنید:

هنگام شستن خودرو از دو سطل استفاده کنید و در یک سطل آب و مواد شوینده و در سطل دیگر آب تمیز بریزید و اسفنج کثیف را در آن قرار دهید و آبکشی کنید. در حین شستن ماشین، اسفنج خود را به طور مرتب بشویید و خشک کنید، سپس آن را در آب و زمین فرو کنید و به شستشوی ماشین ادامه دهید. هرگز از دو سطل همیشه استفاده نکنید. یکی از بزرگ‌ترین و رایج‌ترین اشتباهاتی که می‌توانید هنگام شستن ماشین خود انجام دهید، فرو بردن یک اسفنج کثیف در یک سطل آب تمیز با مواد شوینده است. اگر این کار را انجام دهید، در واقع ماشین خود را تمیز نمی کنید، بلکه آلودگی را در سراسر ماشین پخش می کنید. بنابراین پس از شستن کامل اسفنج آن را در آب و زمین فرو برده و به شستشوی خودرو ادامه دهید. استفاده از دو سطل برای شستشوی خودرو از پخش شدن آلودگی آب و انتقال مجدد آن به بدنه جلوگیری می کند.

اسفنج را به آرامی روی بدنه خودرو بکشید:

هنگام تمیز کردن چرخ ها مراقب باشید:

برای شستشوی لاستیک ها از مایع پاک کننده و مواد شوینده بر پایه آب استفاده کنید تا آسیبی به لاستیک ها وارد نشود. لاستیک ها را با این نوع مواد شوینده و اسفنج مخصوص بشویید. برای تمیز کردن رینگ و لاستیک می توانید از برس های نرمی استفاده کنید که آلودگی ها را از بین می برند. بیشتر این آلاینده ها ذرات لنت ترمز هستند. این ذرات را با آب بشویید و سپس رینگ چرخ ها را خشک کنید.

شستن چراغ های جلو:

چراغ های کثیف و مات که معمولا دارای فریم پلاستیکی هستند به ظاهر خودرو آسیب وارد کرده و خطرناک هستند. برای تمیز کردن قاب های پلاستیکی چراغ های جلوی بزرگ از پولیش های مخصوص استفاده کنید. قبل از تمیز کردن، چراغ های جلو را با نوارهای چسب مخصوص بپوشانید تا از آسیب دیدن بدنه رنگی خودرو جلوگیری شود.

روکش های پارچه ای صندلی ها را تمیز کنید:

شامپو کردن روکش های پارچه ای صندلی ها آلودگی های چسبیده به سطح آن ها را از بین می برد. برای تمیز کردن صندلی های با روکش چرم طبیعی از پاک کننده های مخصوص استفاده کنید و در نهایت از روغن های مخصوص پولیش چرم برای شاداب نگه داشتن آن ها استفاده کنید. برای تمیز کردن و جلا دادن قسمت جلویی پانل ابزار، اغلب از ترکیبات براق و مواد محافظ استفاده کنید.

تمیز کردن شیشه های ماشین:

از محصولات مخصوص شیشه شوی استفاده کنید و شیشه را با این مواد تمیز کنید.

1/4 لیتر آمونیاک خانگی را در 1/4 لیتر آب سرد حل کنید و در یک بطری پلاستیکی بریزید و شیشه ها و شیشه های ماشین را تمیز کنید سپس با یک پارچه نرم خشک خشک کنید.

می توانید از پارچه های بدون پرز برای تمیز کردن شیشه ها، تمیز کردن شیشه های داخل و خارج و تمیز کردن آینه ماشین استفاده کنید.

گام به گام ماشین را بشویید:

قسمت های مختلف ماشین را جداگانه و مرحله به مرحله از بالا به پایین با شلنگ آبکشی و شستشو دهید. ابتدا سقف ماشین را بشویید، سپس جا شیشه ای و خود شیشه، سپس درها، زیر درها، سپر جلو، سپس سپر عقب و سپس چرخ ها و لاستیک ها را بشویید. برای آخرین بار هنگام تخلیه ماشین از شلنگ بدون نخ استفاده کنید تا آب به آرامی روی ماشین جریان پیدا کند و پایین بیاید تا باعث ایجاد لکه روی بدنه ماشین نشود.

ماشین را بعد از شستشو خشک کنید:

خشک کردن کامل ماشین به اندازه شستن آن مهم است زیرا با تبخیر آب، مولکول های آب از بین می روند، اما مواد معدنی داخل آن باقی می مانند و اگر ماشین خشک نشود، لکه هایی روی آن ایجاد می شود. برای خشک کردن، از یک حوله میکروفیبر بزرگ و ضد خش یا نوار سیلیکونی استفاده کنید که به رنگ بدنه خودرو آسیبی وارد نکند و قسمت های مختلف خودرو را خشک کند. پس از خشک شدن کامل وسیله نقلیه شما، می توانید بدن خود را مانند روز اول با پولیش های مخصوص خودکار موجود در بازار بدرخشید. حتما داخل و بیرون شیشه را تمیز کنید.