رئیس هیئت ملی فیلم فرانسه در زندان / اتهامات تجاوز جنسی تایید شد

رئیس هیئت ملی فیلم فرانسه در زندان اتهامات تجاوز

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، دومینیک بوتونات، رئیس هیئت ملی فیلم فرانسه به اتهام تجاوز جنسی به پسرخوانده 19 ساله‌اش مجرم شناخته شد.

مهر نوشت: بوتونات روز جمعه پس از دریافت تصمیم هیئت ملی فیلم فرانسه از سمت خود استعفا داد و اولیویه هانری جایگزین او شد.

به گفته رسانه های فرانسوی، انتظار نمی رود بوتونات در زندان بماند، اما به مدت یک سال با یک دستبند الکترونیکی در حصر خانگی نگه داشته خواهد شد. بوتونات این اتهامات را رد کرد و گفت که به این تصمیم معترض است.

بوتونات در سال 2021 متهم به تجاوز به پسرخوانده 19 ساله خود در هنگام تعطیلات در یونان در تابستان 2020 شد. با وجود همه این اتهامات، بوتونات که روابط نزدیکی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه دارد، در سال 2022 دوباره به عنوان رئیس هیئت ملی فیلم فرانسه منصوب شد و بیشتر دوره دوم ریاست جمهوری خود را که سال آینده به پایان می رسد، سپری کرد. در زمانی که او در راس کار بود، هیئت فیلم چندین طرح جدید را برای مبارزه با آزار و اذیت جنسی و خشونت جنسی در صنعت فیلم کشور راه اندازی کرد.

بدنبال این تصمیم، نهاد دولتی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اتهامات وارده به بوتنات خصوصی بوده و ربطی به فعالیت این هیئت ندارد.

تصمیم بوتونات در صنعت فیلم فرانسه، جایی که جنبش “من هم” فعال است، با موفقیت روبرو شد. طوماری که خواستار برکناری او شد، پیش از جشنواره فیلم کن امسال راه اندازی شد و توسط بسیاری از گروه های تاثیرگذار در صنعت فیلم، از جمله انجمن صنفی طراحان گرافیک، حمایت شد.

یکی دیگر از نام های مهم سینمای فرانسه، ژرار دوپاردیو، بازیگر سرشناس فیلم هایی چون «گرین کارت» و «سیرانو دو برژراک» در ماه اکتبر به اتهام تجاوز جنسی به دو بازیگر زن محاکمه می شود.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین