راهکارهای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در طب ایرانی

راهکارهای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در طب ایرانی

انتخابتو و به نقل از و به نظر می رسیدمهشید چایچی با اشاره به افزایش ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در فصول سرد سال، شرط حفاظت و درمان را تغییر سبک زندگی با توجه به مزاج فرد و تقویت سیستم دفاعی بدن عنوان کرد و گفت: فرد رنج می برد. از کم خونی و ضعف جسمانی برای غذا ضروری است. مقوی و غذاهای خون ساز مانند آبگوشت، تخم عسل و کباب. چینجاآب انگور، آب سیب، آب هویج، شیر بادام و غیره. بادامرب سیب و چغندر آب نخودآب عسل آب لیمو یا فندق باید برای تقویت طبیعت و قوای عمومی بدن، پرهیز از مصرف غذاهای دیر هضم، شور و تند استفاده شود. پارادویه و از فست فود اجتناب کنید.

تنظیم زمان غذا خوردن، پرهیز از پرخوری و سریع غذا خوردن از عادات غذایی مهمی هستند که طبیعت را تقویت می کنند. مشاور نقش مهمی در بدن و پیشگیری از بیماری دارد. ادرار، مدفوع یا عرق کردن، راه‌هایی برای دفع مواد زائد از بدن هستند و عدم تعادل در هر دو، فرد را مستعد ابتلا به بیماری‌ها می‌کند. استفاده می شود. درمان آن با تغذیه مناسب و پیاده روی منظم می تواند این مشکل را حل کند.

معاون ارتقاء سلامت دفتر پزشکی ایران و پیوست وزارت بهداشت گفت: مصرف میوه میلیون مخلوط کردن سوپ گلابی، انجیر و سبزیجات با روغن بادام خوراکی یا روغن زیتون و شربت سورگوم با آب گرم نیز به درمان یبوست کمک می کند. بیداری می تواند سیستم را مختل کند و فرد را مستعد ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کند در فصل پاییز ورزش سبک و پیاده روی سریع بین صبح تا ظهر که هوا متعادل تر است، حدود ساعت 10-12 ظهر، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

چایچی با اشاره به نتایج تحقیقات و مقالاتی که نشان دهنده خواص ضدباکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی عسل است، گفت: آب لیمو صبح ها بدون ناشتا آب گرم بنوشید مقوی این سیستم ایمنی بدن است و در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا به بهبود علائم بیماری کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید خودسرانه از گیاهان دارویی استفاده کرد، تصریح کرد: به عنوان مثال آویشن به تنهایی برای درمان سرماخوردگی با هیچ علامتی مناسب نیست و در مواردی می تواند باعث تشدید بیماری شود، علاوه بر این افراد گرم مزاج باید تحت درمان قرار گیرند. مراقب خوردن باشید گیاهان گرم مخصوصا در روزهای اولیه و زمانی که تب دارید.

معاون ارتقای سلامت معاونت پزشکی ایران و پیوست وزارت بهداشت ادامه داد: در صورت خشک بودن سرفه، بینی را با روغن بنفشه چرب کنید، با چای پنیر، عناب، نشاسته، فرنی، ابریشم بادام مصرف کنید. مواد تشکیل دهنده به درمان و تسکین سرفه کمک می کند. هالتدار به عنوان مثال، استفاده از آویشن یا شربت با ترکیبات رازیانه، آویشن و بابونه، چرب کردن بینی با روغن زیره سیاه، ماساژ قفسه سینه، ماساژ و تهویه پشت ریه ها، استفاده از حمام آب گرم و بخور به بهبود سرفه کمک می کند.

چایچی با اشاره به اینکه گاهی اوقات سیستم گوارشی تحت تاثیر سرماخوردگی قرار می گیرد، گفت: استفاده از چای نعنا یا قطره عرق باعث بهبود علائم گوارشی مانند اسهال و سوزش سر دل می شود. پیچ و تاب کمک می کند؛ خانم های باردار باید در مصرف گیاهان دارویی دقت بیشتری داشته باشند، بهتر است در سه ماهه اول بارداری از گیاهان دارویی مانند آویشن، گل گاوزبان، گل ختمی و پنیر توسط خانم های باردار استفاده نکنند و گلو را بشویید. و بینی با آب و نمک. گرم با استفاده از دم کرده آب گرم حداقل سه بار در روز، خوردن سوپ جو با سبزیجات، خوردن آب سیب و لیمو و در صورت لزوم گلو و سینه را با روغن بابونه چرب کنید.