رایزنی وزرای خارجه عراق و امارات درباره توافق ایران و آمریکا

رایزنی وزرای خارجه عراق و امارات درباره توافق ایران و آمریکا

بعدی- دفتر رسانه ای وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در گفت و گوی تلفنی خود با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات، روابط دوجانبه و تحولات منطقه را ارزیابی کرد و از توافق حاصل شده بین ایران و آمریکا استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که این توافقات به تقویت امنیت و ثبات منطقه کمک کند.

به گزارش انتخابتو به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (INA) بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه عراق بر اهمیت روابط بغداد و ابوظبی تاکید کرد و خواستار ادامه توسعه همکاری های مشترک برای تامین منافع دو کشور و مردم آن شد.

در ادامه این نشست، فواد حسین ضمن تشریح مواضع عراق در قبال آخرین تحولات منطقه، تاکید کرد: عراق علاوه بر محکومیت حملاتی که کشورهای خواهر خلیج فارس را هدف قرار داده است، از همان ابتدا موضع قاطعانه ای اتخاذ کرده و جنگ، ادامه یا گسترش آن را رد کرده و خواستار کاهش تنش و حل دیپلماتیک آن شده است.

وزیر امور خارجه عراق با اشاره به تحولات اخیر تهران و واشنگتن گفت: عراق از توافق حاصل شده بین دو طرف درگیری استقبال می کند و ابراز امیدواری کرد که این توافقات به افزایش امنیت و ثبات در منطقه کمک کند.

از سوی دیگر شیخ عبدالله بن زاید نیز بر تمایل امارات برای بهبود روابط با عراق تاکید کرد و خواستار گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف شد. وی همچنین برای عراق “امنیت، ثبات و رفاه مستمر” آرزو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه عراق، دو طرف در این تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در بخشی دیگر از این رایزنی، فواد حسین به تماس های خود با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پرداخت و در خصوص برخی مسائل پیرامون وضعیت کنونی منطقه و موضوع هسته ای تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه عراق در پایان این دیدار اعلام کرد که در آینده نزدیک در چارچوب تلاش برای تقویت رایزنی‌های سیاسی و هماهنگی بین بغداد و ابوظبی به امارات متحده عربی سفر خواهد کرد.