رکورد ۲۲ میلیارد دلاری صنعت انیمه ژاپنی؛ 14 درصد افزایش نسبت به سال 2022

رکورد ۲۲ میلیارد دلاری صنعت انیمه ژاپنی؛ 14 درصد افزایش

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، صنعت انیمیشن ژاپن در سال 2023 به رکورد 22 میلیارد دلار (3.3 تریلیون ین) خواهد رسید. این بالاترین رقم در تاریخ بود و از سال 2022 14 درصد افزایش یافت.

به گزارش عصر ایران، انجمن پویانمایی ژاپن (آجا) اعلام کرد که صنعت انیمه این کشور در سال 2023 به رکورد 22 میلیارد دلار می رسد که بالاترین رقم تاریخ است و نسبت به سال 2022 14 درصد افزایش می یابد.

این گروه که از سال 2009 گزارش های سالانه صنعت انیمیشن را منتشر می کند، نتایج آخرین نظرسنجی خود را که در بازار بین المللی فیلم توکیو انجام شده است، اعلام کرد.

یافته های انجمن انیمیشن ژاپن نشان داد که درآمد حاصل از انیمه های خارج از کشور در سال 2023 از درآمد داخلی بیشتر خواهد شد. به عبارت دیگر، 51.5 درصد از درآمدها یا 11.25 میلیارد دلار (1.72 تریلیون ین) از خارج و 49.5 درصد یا 10.6 میلیارد دلار (1.62 تریلیون ین) از داخل بوده است. این دومین باری است که درآمد انیمه های خارج از کشور از درآمد داخلی فراتر می رود و اولین بار در سال 2020 بود.

با توجه به محبوبیت روزافزون انیمه در خارج از کشور و کاهش جمعیت ژاپن، انتظار می رود این روند ادامه پیدا کند.

به گزارش اسکرین، سال گذشته انیمه‌های ژاپنی با «The First Slam Dunk» (محصول Toei) و «Detective Conan: Black Iron Submarine» (محصول Toho) به ترتیب 104 میلیون دلار فروش داشتند. به فروش 15.87 میلیارد ین و 91.1 میلیون دلار (13.88 میلیارد ین) دست یافت.

انیمه یک عنصر کلیدی از هدف دولت ژاپن برای تولید سالانه 20 تریلیون ین (130 میلیارد دلار) از بازار محتوا تا سال 2033 است. محتوای این کشور در سال 2022 تقریباً 4.7 تریلیون ین (31 میلیارد دلار) درآمد داشته است. انجمن انیمیشن ژاپن تخمین می زند که انیمه 6.4 تریلیون ین (42 میلیارد دلار) از این هدف را در سال 2033 تشکیل می دهد. این تقریبا دو برابر رکورد سال 2023 است.

میچیهیکو اومزاوا، رئیس انیمیشن Shin-E اظهار داشت که در حال حاضر به دلیل کمبود نیروی انسانی امکان افزایش تعداد انیمیشن ها برای رسیدن به این هدف وجود ندارد.

او پیشنهاد کرد که تولیدکنندگان محتوا باید بر افزایش فروش خود در خارج از کشور و افزایش قیمت هر محصول تمرکز کنند.

وی افزود: هزینه تولید انیمه نیز به دلیل افزایش حقوق انیماتورها و سایر کارکنان افزایش یافته است.

کوتارو یوشیکاوا، مدیرعامل و معاون ارشد TMS Entertainment همچنین افزود که ظرفیت گسترش به بازارهای جدید مانند هند، خاورمیانه و آفریقا را دارد.

اومزاوا و یوشیکاوا خاطرنشان کردند که استودیوی آنها به صورت آزمایشی با هوش مصنوعی مولد کار می کند، اما استفاده عملی در انیمیشن هنوز چندین سال باقی مانده است.

۲۴۴۲۴۵

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین