زائران اربعین مصرف این واکسن را فراموش نکنند

زائران اربعین مصرف این واکسن را فراموش نکنند

به گزارش انتخابتو، «حسن نوری» معاون آموزش و اعتباربخشی اورژانس کشور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره لزوم تزریق واکسن سرخک برای افرادی که واکسینه نشده اند یا در گروه پرخطر قرار دارند اربعین گفت: برنامه کشوری واکسیناسیون سرخک ما در کودکان آغاز شده و دو نوبت واکسن لازم است. با این حال، افراد مسن یا افراد مبتلا به نقص ایمنی که واکسینه شده اند و در گروه پرخطر قرار دارند، اگر بخواهند به سفری بروند که سرخک شایع است، اکنون باید دوباره ایمنی خود را تقویت کنند.

ایلانا در یکی از اخبار خود نوشت: وی ادامه داد: علاوه بر این افراد واکسینه نشده و افراد زیر 15 سال نیز باید واکسینه شوند و برای محافظت در برابر سرخک بهتر است دو هفته قبل از سفر واکسن زده شود. به همین دلیل افرادی که واکسن سرخک نزده اند و یا در گروه پرخطر قرار دارند باید به مراکز بهداشتی درمانی یا مراکز جامع سلامت مراجعه کنند و واکسینه شوند. اگرچه این واکسن در حال حاضر دو بار در برنامه ملی تزریق می شود، اما به دلیل کمبود زمان، دوز دیگر تزریق نمی شود.

معاون آموزش و اعتباربخشی اورژانس کشور گفت: بیماری هایی مانند فلج اطفال را در کشور از بین برده ایم، بنابراین وقتی شهروندان وارد کشورمان می شوند، آنها را واکسینه می کنیم تا این بیماری وارد کشور نشود، زیرا فلج اطفال را از بین برده ایم. کشوری که خیلی وقت پیش ساخته بودیم. بنابراین مصونیت مردم در برابر فلج اطفال در حال کاهش است. البته واکسیناسیون فلج اطفال در کشور ادامه دارد اما افرادی که وارد کشور می شوند باید واکسینه شوند تا از شیوع مجدد این بیماری جلوگیری شود.

نوری خاطرنشان کرد: دوره کمون سرخک طولانی است و گاهی تا 12 روز طول می کشد. ضایعات بعد از 4 روز بعد از تب روی پوست ظاهر می شوند، یعنی هرکسی که سرخک در عراق داشته باشد و وارد کشور شود را تشخیص نمی دهیم. در مرز در مورد دنگی، فاصله زمانی بین عفونت و بروز علائم معمولاً دو روز است و عملاً می‌توانیم این بیماران را در ابتدا شناسایی و غربال کنیم. با این حال، ما نمی توانیم سرخک را غربالگری کنیم، زیرا آزمایش ها بر اساس علائم بالینی است و علائم بالینی بعد از 10 تا 12 روز ظاهر می شود.

وی ادامه داد: برای اینکه مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نشود، افراد مسن یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید واکسینه شده و اقدامات حفاظتی از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند. بار دیگر تاکید می کنیم فردی که قصد رفتن به عتبات را دارد که واکسن نزده و یا بیماری زمینه ای دارد و در گروه پرخطر قرار دارد باید دو هفته قبل از سفر واکسینه شود.

معاون آموزشی و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور در بخشی دیگر از سخنان خود درباره افرادی که باید از رفتن به زیارت اربعین اجتناب کنند، گفت: زیارت حضرت اباعبدالله(ع) چیزی نیست که توصیه کنیم هیچکس برای آن سفر نکند. . ، اما توصیه می کنیم افراد در معرض خطر در زمان دیگری سفر کنند. برای افرادی که سیستم ایمنی بدنشان به دلیل بیماری سرکوب شده است، ترجیحا اربعین زمان مناسبی برای سفر نیست، بهتر است یا زود بروند یا سفر را به تعویق بیندازند و بعد از اربعین سفر کنند. همچنین مادران باردار از این سفر پرهیز کنند و در زمان دیگری سفر کنند زیرا سرخک و تب دنگی برای مادران باردار خطرناک است.

نوری ادامه داد: علاوه بر این در این ایام به دلیل گرما سفر کودکان مناسب نیست، زیرا کودکان زودتر در معرض گرمازدگی قرار می گیرند و باید بیشتر مراقب باشند. سفر برای فشار خون بالا بهتر است. خودتان را به زمان دیگری موکول کنید.

2333216

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین