زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا / پیامدهای “ضد واکسن” نظرات مردم

زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا پیامدهای ضد واکسن نظرات

زمان طلایی تزریق واکسن آنفولانزا پیامدهای ضد واکسن نظرات

دکتر دکتر با بیان اینکه می توان از برخی بیماری های عفونی پیشگیری کرد. مینو محرز گفت: واکسیناسیون می تواند از برخی بیماری های عفونی پیشگیری کند. هنگامی که واکسن برای یک بیماری در دسترس است، لازم است گروه‌های پرخطر واکسینه شوند.

به گزارش خبر ایسنا، وی با بیان اینکه در آستانه فصل سرد سال هستیم، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تعداد جلسات در فصل سرد سال و احتمال ابتلا به بیماری افزایش می یابد. انتقال افزایش خواهد یافت. نیز افزایش خواهد یافت. این دوره بهترین زمان برای تزریق واکسن است.

این متخصص بیماری های عفونی گروه های پرخطر تزریق واکسن را اینگونه تشریح کرد: هرکسی می تواند تزریق واکسن را دریافت کند. البته برخی از گروه های پرخطر مانند بیماران قلبی عروقی، مبتلایان به بیماری های زمینه ای، بیماران کلیوی، دیابتی ها، بیماران شیمی درمانی، سالمندان و زنان باردار نیز باید واکسینه شوند.

محرز در مورد افرادی که به واکسن آنفولانزا حساس هستند نیز گفت: واکسن آنفولانزا معمولاً از تخم مرغ تهیه می شود، بنابراین افرادی که به تخم مرغ حساسیت دارند به واکسن آنفولانزا نیز حساسیت خواهند داشت. واکسن آنفولانزا را می توان بعد از شش ماهگی تزریق کرد.

این فوق تخصص عفونی همچنین درباره تعداد مراجعه کنندگان به دلیل آنفولانزا به پزشک گفت: تعداد محدودی از افراد به دلیل آنفولانزا به پزشک مراجعه می کنند و برخی از آنها به کووید مبتلا هستند. به دلیل مسافرت ها و جلسات اخیر، برخی از افراد به آنفولانزا مبتلا شده اند. این امکان وجود دارد که انسان به کشوری سفر کند که در آن زمستان است. وقتی هوا سردتر می شود، احتمال شیوع آنفولانزا وجود دارد. بار دیگر تاکید می کنم بهترین زمان تزریق واکسن اواخر شهریور است تا فرد تا پایان زمستان و اوایل بهار نسبت به آنفولانزا مصون شود.

محرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اظهارات ضد واکسن، جمعیت «ضد واکسن» را در حال افزایش دانست و گفت: این دوره ای است که بر اساس علم پزشکی و قوانین جاری واکسیناسیون توصیه می شود. وقتی می توان با تزریق واکسن از بیماری پیشگیری کرد، تزریق واکسن به یک ضرورت تبدیل می شود. پس چرا باید واکسن را رد کرد در حالی که تزریق آن می تواند از یک بیماری کشنده جلوگیری کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که متاسفانه گروه های ضد واکسن در حال افزایش هستند و این تصور می تواند به فرد، خانواده و جامعه آسیب برساند.