زمان و روند اولین سناریو شروع رویداد اعلام شد

زمان و روند اولین سناریو شروع رویداد اعلام شد

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، بهزاد رشیدی دبیرکل اولین رویداد فیلمنامه نویسی در نشست با تیم خبری این رویداد با اشاره به برگزاری این رویداد در هفته دوم مرداد ماه توضیح داد: در ابتدا قرار بود این رویداد در ماه ژوئیه برگزار می شود، اما پس از آن حادثه تلخ برای رئیس جمهور و دوستانش اتفاق افتاد، به دلیل مصادف شدن با انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، یک ماه بعد (هفته دوم مرداد) تصمیم گرفته شد. و سه روز متوالی در آستانه سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در تهران.
رشیدی در تشریح اهداف و برنامه های این رویداد سه روزه گفت: در این رویداد سعی بر افزایش کمی و کیفی فیلمنامه نویسی و شناسایی و ارتقای استعدادهای دیده نشده یا کمیاب در آن داریم. حوزه. در طول این رویداد سه روزه ما همچنین قادر خواهیم بود ایده های خلاقانه و جالب را شناسایی کرده و به صاحبان و متولیان سینما از جمله سازمان های تولید فیلم، انجمن های سینمایی و ژانرها معرفی کنیم.
در این رویداد سه روزه که در فضایی آموزشی و آکادمیک برگزار می شود، شرکت کنندگان در کارگاهی زیر نظر مربیان برجسته در حوزه فیلمنامه و سینما، بهترین پروژه های خود را تکمیل و نهایی خواهند کرد.

دبیر اجرایی رویداد ابتکار فیلمنامه نویسی ادامه داد: پس از اعلام فراخوان، نزدیک به هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد. کمیته انتخاب رویداد 98 اثر را از بین آثار ارسالی انتخاب کرد. این آثار و نویسندگان در این رویداد سه روزه حضور دارند. در روز اول این رویداد، هر یک از شرکت کنندگان در مدت 90 ثانیه برنامه های خود را ارائه کردند. سپس این طرح ها توسط اعضای هیئت داوران و خود شرکت کنندگان مورد ارزیابی قرار گرفته و 10 اثر برتر انتخاب می شوند. در روزهای دیگر رویداد، این 10 مطالعه در قالب کارگاه های آموزشی و کار گروهی با حضور مربیان به طرح ها و سناریوهای نهایی تبدیل می شود و در نهایت در آخرین روز رویداد با معرفی برندگان
اولین فعالیت شروع فیلمنامه نویسی. کنفرانس ریاست پارک ملی در زمینه علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بین 7 تا 9 مرداد در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین