سریال محبوب سال 2024 با موضوع جنگ جهانی دوم; از «نگاه جدید» تا «اربابان آسمان»

سریال محبوب سال 2024 با موضوع جنگ جهانی دوم از

زمانی که جورجیا هانتر در سال 2017 «ما خوش شانس بودیم» را درباره تلاش اجداد لهستانی اش برای زنده ماندن از هولوکاست نوشت، به او گفته شد که بازار ادبیات جنگ جهانی دوم «اشباع شده است». این بیانیه برای منصرف کردن او از ادامه داستان دردناک خانواده اش نبود، بلکه تاییدی بود بر وجود رمان ها، فیلم ها و سریال های تلویزیونی زیادی در این زمینه.

روزویاتو نوشت، زمانی که هانتر و تهیه کنندگان توماس کیل و اریکا لیپس یک سریال هشت قسمتی را بر اساس این کتاب ساختند که در ماه مارس نمایش داده شد، تغییری نکرد.
با داستانی مانند این، می دانستیم که باید از خلاصه داستان فراتر برویم. بسیار مهم بود که مطمئن شویم مردم داستان کامل را می‌شنوند، مخصوصاً هنگام تبلیغ سریال. فکر می‌کردم چیزهای زیادی درباره هولوکاست می‌دانم، اما بلافاصله پس از خواندن کتاب جورجیا متوجه شدم داستان‌هایی در تاریخ این خانواده وجود دارد که قبلاً هرگز نشنیده بودم.

این چشم‌انداز جدید پنج سریال متمرکز بر جنگ جهانی دوم را گرد هم می‌آورد که امسال برای جایزه امی رقابت می‌کنند: ما خوش شانس، استادان هوا، مجموعه‌های خالکوبی آشویتس و مجموعه‌های All the Light We Cannot See.

این موج عظیم محتوا 85 سال پس از آغاز جنگ با حمله هیتلر به لهستان در سال 1939، که در We Were Lucky به تصویر کشیده شده است، می آید.
این سریال داستان قبیله کورک را روایت می کند که به مدت 9 سال در چهار قاره پراکنده شده اند و سعی می کنند راهی برای جمع شدن دوباره پیدا کنند.

این داستان یک خانواده معمولی است که دوران سختی را پشت سر می گذارد. آنها باید زنده بمانند و راه هایی برای ادامه زندگی بیابند. بچه دار شدند، موسیقی ساختند و عاشق شدند.

Todd E. Kessler که در شرایط سخت در طول جنگ و پس از آن زندگی می کرد، برای ایجاد ظاهر جدید برای سریال استخدام شد. این سریال داستان زندگی طراحان مد کریستین دیور (با بازی بن مندلسون) و کوکو شانل (با بازی ژولیت بینوش) را روایت می کند.

کریستین دیور و کوکو شانل بنیانگذاران برندهای افسانه ای هستند که هنوز هم پابرجا هستند.

سریال محبوب سال 2024 با موضوع جنگ جهانی دوم;

دیور رویاپردازی حساس است و خواهر کوچکترش کاترین (با بازی میزی ویلیامز) به مقاومت ضد آلمانی می پیوندد و زمانی را در اردوگاه کار اجباری راونزبروک می گذراند. در طرف دیگر داستان، شانل یک کارآفرین زیرک خودساخته است که مخفیانه با نازی ها همکاری می کرد.

این سریال بحث های جنجالی را در مورد پیامدهای اخلاقی درگیری شانل با نازی ها در طول جنگ برانگیخت. کسلر گفت این انتقاد «سخت‌ترین» بود که او تا به حال با آن مواجه شده بود. اما به جای تصمیم گیری برای زنده ماندن، بیشتر علاقه مند است که بیننده را در بلاتکلیفی بی پایان زندگی در یک شهر اشغالی غوطه ور کند.

سریال محبوب سال 2024 با موضوع جنگ جهانی دوم;

بر اساس رمان پرفروش آنتونی دوئر، تمام نوری که نمی توانیم ببینیم، ماری لورا (آریا میا لوبرتی)، یک دختر نابینای فرانسوی ساکن شهر سن مالو را دنبال می کند که مخفیانه کدهای رادیویی را برای متفقین پخش می کند. در حالی که با احتیاط در خیابان هایی که نازی ها حضور داشتند قدم می زدند.

داستان او نیز در شرایط خاص یک داستان عاشقانه است. ماری لورا عاشق یک سرباز نازی جوان در ماموریتی برای توقف پخش غیرقانونی رادیو می شود.

تاتو آشویتس نیز تنش و زیبایی را در ظهور غیرمنتظره عشق می یابد. مینی سریال تاتو آشویتس، جنگ جهانی دوم. این داستان واقعی دلخراش لودویگ “لالی” سوکولوف، یهودی اسلواکی را روایت می کند که در طول جنگ جهانی دوم از بازداشت در آشویتس جان سالم به در برد. این مجموعه بر اساس رمان پرفروش هدر موریس، با هدف اقتباس صادقانه از داستان لالی و تجربیات او در ادای احترام به میلیون‌ها نفری که در اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها جان باختند، ساخته شده است.

سریال محبوب سال 2024 با موضوع جنگ جهانی دوم;

در میان ترس، پرتوهای امید در داستان این سریال ظاهر می شود و لالی از عشق ممنوعه اش به یک زندانی آرامش می یابد.

باورش سخت است که عشق می تواند در وحشتناک ترین مکان ها، مانند اردوگاه کار اجباری دوران هولوکاست، شکوفا شود. اما لالی سوکولوف و گیتا فورمن، دو زندانی اسلواکی در آشویتس II-بیرکناو، در واقع با هم آشنا شدند، عاشق هم شدند، از اردوگاه ها جان سالم به در بردند و زندگی طولانی با هم داشتند.

شاید سنتی ترین سریال جنگ جهانی دوم Lords of the Sky باشد که داستان جدیدی از نگاه خلبانان آمریکایی ارائه می دهد. استیون اسپیلبرگ، تام هنکس و گری گوتزمن تهیه کنندگان اجرایی این سریال هستند.

گوتزمن در این باره چنین گفت:

جنگ جهانی دوم واقعاً بهترین نمونه جنگ بین خیر و شر، حق و باطل است. داستان های بزرگی از این جنگ بیرون می آید. این داستان ها می توانند نماد هر چیزی که می خواهید در مورد جهان امروز یا گذشته جهان بگویید. احتمالاً به همین دلیل است که ما به این ایده کشیده شده ایم.

اگرچه تصادفی است که این پنج سریال جنگ جهانی دوم در عرض چند هفته پخش می شود، اما هیچ یک از سازندگان سریال از زمان بندی آن غافلگیر نمی شوند و همچنین پیش بینی نمی کنند که علاقه بینندگان به این موضوع به این زودی ها کاهش پیدا نکند.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین