سیگورنی ویور شیر طلای افتخاری ونیز 2024 را به خانه می برد

سیگورنی ویور شیر طلای افتخاری ونیز 2024 را به خانه

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، سیگورنی ویور بازیگر سینما که سه نامزدی اسکار را در کارنامه دارد، جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری هشتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز را دریافت می کند.

ویور گفت که این جایزه را به همه فیلمسازان و همکارانی که در طول سال ها با آنها کار کرده است تقدیم کرده است.

مهر نوشت: آلبرتو باربرا مدیر هنری ونیز با اشاره به اینکه بازیگرانی که می توانند با سیگورنی ویور رقابت کنند بسیار کم است، تاکید کرد که او کار خود را از تئاتر آغاز کرد و با فیلم «بیگانه» ریدلی اسکات مخاطبان زیادی را به سینما آورد. او در دهه 1980 توجه ها را به خود جلب کرد و به سرعت به چهره ای نمادین تبدیل شد.

وی افزود: وی در این دهه تصویری بی سابقه از قهرمان در ژانر فیلم های اکشن خلق کرد و توانست با مدل های مردی که تا آن زمان بر فیلم های حماسی و ماجراجویی تسلط داشتند، پیروزمندانه رقابت کند.

کارگردان فیلم ونیز با اشاره به همکاری ویور با فیلمسازانی چون جیمز کامرون، پل شریدر، پیتر ویر، مایکل آپتد، رومن پولانسکی، ایوان رایتمن، مایک نیکولز و آنگ لی گفت: «شیر طلایی یک عمر دستاورد برای تجلیل از یک شخصیت است. یعنی با پیشرفته‌ترین سینمای هنری و فیلم‌هایی که خلق می‌کند، پیوندی صمیمانه و بدیع با مردم برقرار می‌کند و در عین حال به خود وفادار می‌ماند.

در سال‌های اخیر، ویور در فصل 4 سریال بین‌المللی موفق فرانسوی Call My Manager را برنده امی بازی کرد و در سال سالینجر به کارگردانی فیلیپ فالاردو که در برلین 2020 افتتاح شد، روی پرده بزرگ ظاهر شد. درام فیلیس ناگی «با جین تماس بگیرید»، والاس ولودارکسی «خانه خوب»، جیمز کامرون «آواتار: آبراه» و درام «باغبان استاد» پل شریدر از دیگر فیلم های اخیر او هستند. او همچنین در مینی سریال آمازون آلیس هارت Lost Flowers نقش آفرینی کرد و به زودی در کمدی تاریک Dust Bunny در کنار مدز میکلسن و The Narrows در کنار مایلز تلر و آنیا تیلور جوی بازی خواهد کرد.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین