صدای کنسرت قربانی با پرسپولیس چه می کند؟/ بیانیه یک مسئول

صدای کنسرت قربانی با پرسپولیس چه می کند؟ بیانیه یک

به گزارش انتخابتو، پیش از این علیرضا عسگری چاوردی مدیر پایگاه جهانی تخت جمشد در خصوص نحوه برگزاری این کنسرت و درج مسائل فنی برای حفظ آثار تاریخی در این مجموعه جهانی اظهاراتی داشت. در ایسنا

ایسنا در یکی از مطالب خبری خود نوشت: با وجود اینکه اساتید و کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه تهران نظرات مثبتی در خصوص برگزاری این کنسرت داشتند، اما همچنان نگرانی‌هایی درباره برگزاری این کنسرت وجود دارد. برگزاری این کنسرت اگر برای این اثر تاریخی اتفاقی بیفتد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این موضوعات گفت: کنسرت موسیقی در فاصله 50 متری صفا برگزار می شود و همه بلندگوها پشت سر آنها هستند. به صفا می رسیم و تقریبا هیچ صدایی به صحنه نمی رسد.

محمد ثابت اقلیدی گفت: شب گذشته 18 تیرماه به همراه جمعی از کارشناسان میراث فرهنگی مکان آماده شده برای کنسرت و پشت صحنه را تست کردیم و متوجه شدیم که صدایی به تخت جمشید نمی رسد.

وی همچنین یادآور شد: هرکسی که نگران کنسرت است و اعتراض دارد می تواند امشب به پشت صحنه بیاید و از نزدیک ببیند که صدایی از تخت جمشید نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، برگزاری این کنسرت را رویدادی بزرگ برای توسعه بخش گردشگری استان عنوان کرد و گفت: این اتفاق بزرگی برای استان فارس است و می‌توانم به شما اطمینان دهم. نبود هیچ صدایی پشت صحنه کنسرت که بخواهد آثار فارس را نقد کند به تاریخ ما لطمه می زند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه علاقه مندی به این کنسرت بسیار زیاد بود، گفت: بیشتر بلیت ها در خارج از استان فارس فروخته شد و برگزاری چنین رویدادهایی باعث رونق گردشگری و در نتیجه رونق اقتصادی و ایجاد استان می شود. او در جامعه اجتماعی می شود.

۲۳۳۲۱۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین