زهرا رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان این مطلب گفت: برخی تصور می کنند که ضد آفتاب را فقط در فصل تابستان باید استفاده کرد اما در تمام فصول می توانند از این کرم استفاده کنند و مختص تابستان نیست.
وی افزود: ضدآفتاب ها برای جلوگیری از لک، چین و چروک و چین و چروک استفاده می شود. اگر افراد از این محصول در برابر نور خورشید استفاده نکنند در دراز مدت منجر به پیری پوست، لک و سرطان پوست می شود و به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب ضروری است.
مدرس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخی از لامپ ها حاوی اشعه UV هستند که برای پوست مضر هستند. برای جلوگیری از تاثیر این اشعه ها بهتر است افراد از کرم ضد آفتاب در منزل استفاده کنند.
رضوی ادامه داد: زمانی که آفتاب می تابد، برف می بارد و به دلیل اشعه های موجود باران می بارد، از ضد آفتاب استفاده کنید و هر سه ساعت یک بار آن را تمدید کنید، زیرا بعد از این مدت اثر کرم از بین می رود، بنابراین استفاده مجدد مهم است و افراد می توانند قبل از زدن ضد آفتاب از کرم مرطوب کننده استفاده کنند، استفاده از کرم دیگری در بالای ضد آفتاب اشکالی ندارد.
وی با بیان اینکه در خرید ضدآفتاب باید ویژگی های محصول را در نظر گرفت، تصریح کرد: ضدآفتاب مناسب باید پرتوهای UV و UV را بپوشاند و SPF آن بین 30 تا 50 باشد و لازم است بدانید که پوشش ضد آفتاب رنگی بیشتر از ضد آفتاب بی رنگ است.






ارسال پاسخ