طرز تهیه سوپ فوری و نیم ساعته; مخصوصا برای روزهای خوش پاییزی

طرز تهیه سوپ فوری و نیم ساعته مخصوصا برای روزهای

برای فرار آش یکی از غذاهای محبوب و سنتی ایرانی است. آش در مناطق مختلف کشور با روش های مختلف تهیه می شود. آش یک غذای پرطرفدار است که به دلیل ارزش غذایی آن یک وعده غذایی کامل به حساب می آید. با شروع پاییز و زمستان، آشپزی در خانه پربارتر می شود. زیرا خوردن آش در هوای سرد گرمای مطبوعی را به بدن منتقل می کند که خوشایند است. سوپ اسفناج یکی از خوشمزه ترین سوپ های سنتی است که به دلیل داشتن اسفناج بسیار مغذی و سرشار از آهن و پروتئین است. این سوپ دستور پخت بسیار ساده ای نیز دارد و شما می توانید در نیم ساعت این سوپ خوشمزه و مقوی را برای خانواده خود تهیه کرده و نوش جان کنید، پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز

اسفناج: 1 کیلو
آیران ترش: 1 کیلو
آرد گندم: یک و نیم پیمانه
نعنا داغ: به میزان لازم
پیاز داغ: به میزان لازم
نمک و زردچوبه: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

طرز تهیه سوپ فوری و نیم ساعته; مخصوصا برای روزهای خوش پاییزی

برای تهیه این سوپ خوشمزه و سریع ابتدا اسفناج را کاملا بشویید و خرد کنید و در قابلمه مناسبی بگذارید و روی اجاق بگذارید. یک و نیم لیوان آب سرد به قابلمه اضافه کنید و حرارت را متوسط ​​کنید و اجازه دهید اسفناج به آرامی بپزد. در همین حین آرد را در ظرف مناسبی بریزید، نصف لیوان آب را کم کم روی آن بریزید و آرد را با دست مخلوط کنید تا به شکل پوره درآید. پس از نیم پز شدن اسفناج، آرد را با دست له کرده و در قابلمه اسفناج بریزید. در مرحله بعد نمک و زردچوبه را اضافه کرده، دوغ را داخل قابلمه بریزید و مدام هم بزنید تا دوغ شروع به جوشیدن کند. پس از به جوش آمدن سوپ، حرارت را کم کرده و سوپ را به مدت 5 دقیقه بجوشانید. در آخر نعنا داغ و پیاز داغ آماده را به قابلمه اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید. سوپ خوشمزه و فوری ما در این مرحله آماده سرو است، از غذای خود لذت ببرید.

نکات برجسته
از آنجایی که حاوی دوغ است به خودی خود حاوی نمک است پس در نمک زدن به این غذا دقت کنید.
هنگام شستن اسفناج باید به نکات زیر توجه کنید که اسفناج حاوی ماسه است: بنابراین چند دقیقه آن را در آب گرم بگذارید تا شن ته نشین شود و در نهایت به آرامی آن را از قسمت بالای اسفناج بردارید و با آب سرد بشویید تا ماسه ته نشین شده دوباره به اسفناج نچسبد. اسفناج را هرگز بعد از خرد کردن نشویید تا ارزش غذایی آن از بین نرود. اسفناج را به میزان لازم بپزید و هرگز آن را پخته نگهداری نکنید. هنگام خرید اسفناج برگ های نرم و تازه را انتخاب کنید. برگ های درشت و تیره برای پخت این سوپ مناسب نیست. اسفناج را نیز باید به قطعات چهار سانتی متری خرد کنید.
– پیاز داغ طعم بسیار خوبی به غذا می دهد. اما نکته مهم این است که پیاز داغ کاملا نازک و خشک باشد. پیاز را نازک برش دهید تا پیاز داغ خشک و پودر شده به دست آید. سپس در روغن فراوان گرم شده سرخ کنید. به یاد داشته باشید که پیاز باید در روغن شناور باشد. بنابراین نباید در یک مرحله مقدار زیادی پیاز اضافه کنید. بعد از سرخ شدن پیاز، آن را روی توری قرار دهید تا روغن اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس آن را روی سینی پهن کنید. وقتی دوباره درست کردید، پیازهای سرخ شده را روی پیاز داغ قرار ندهید. چون قبلی ها را روغن کاری می کند. همچنین باعث می شود پیاز داغ تبدیل به خمیر شود.