طرز تهیه کتلت عدس کتلت خوشمزه و مقوی

طرز تهیه کتلت عدس کتلت خوشمزه و مقوی

برای فرار کتلت و نارگیل از غذاهای لذیذ و پرطرفدار ایرانیان است و جایگاه ویژه ای در برنامه غذایی ما دارد. نارگیل و کتلت به طور کلی به راحتی آماده می شوند و زمان بسیار کمی برای طبخ می گیرند. علاوه بر این، مواد اولیه ساده و در دسترس هستند. کوکو و کتلت انواع مختلفی دارد و بسیار متنوع است. به عنوان نمونه می توان به کتلت گوشت، کتلت سیب زمینی، کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو مرغ، کوکو لوبیا سبز، کوکو سبزی، کوکو بادمجان، کوکو کدو سبز و … اشاره کرد که تنوع این نوع غذا را نشان می دهد.

به گزارش انتخابتو، کتلت ها را معمولا با سیب زمینی و گوشت تهیه می کنند و برخی افراد از تخم مرغ نیز برای تهیه کتلت استفاده می کنند. کتلت عدس، عدس پخته شده با سینه مرغ، تخم مرغ و غیره. یک کتلت بسیار خوشمزه و مقوی است که از ترکیب آن تهیه می شود. این کتلت ترد و خوشمزه یک غذای بسیار مفید و مقوی برای کودکان است. اگر می خواهید این کتلت عدس را به راحتی در خانه تهیه کنید، در ادامه مطلب با توضیحات کتلت عدس همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز

عدس پخته: نصف پیمانه
سینه مرغ: نیمی از کل سینه
تخم مرغ: 2 عدد
آرد نان: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز درشت: 1 عدد
جعفری تازه و خرد شده: نصف پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا: به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این کتلت خوشمزه ابتدا عدس و سینه مرغ را بجوشانید و بگذارید خنک شود. در مرحله بعد عدس پخته شده، سینه مرغ پخته شده، پیاز رنده شده، آرد سوخاری، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز و جعفری خرد شده را با هم مخلوط کرده و هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. به گزارش انتخابتو حالا مخلوط خرد شده را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. حالا مخلوط کوفته را به اندازه نارنگی بردارید و در کف دست بغلتانید و دو طرف کتلت را در روغن داغ سرخ کنید. در این مرحله کتلت عدس خوشمزه و مقوی ما آماده سرو است، از غذای خود لذت ببرید.