علائم سرطان خون چیست؟ + علت عفونت

علائم سرطان خون چیست؟ علت عفونت

پوریا عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به سرطان خون و علائم این بیماری اشاره کرد و گفت: سرطان خون گروهی از انواع سرطان است که معمولاً از مغز استخوان شروع می شود و پس از ابتلا به این بیماری شاهد تشکیل بسیاری از سرطان ها هستیم. ما سفیدهای غیرطبیعی به نام سلول هایی خواهیم بود که به طور کامل تشکیل نشده اند. سرطان خون یا به آن سرطان خون می گویند.

خستگی و ضعف، تنگی نفس، کبودی بیش از حد یا خودبخودی بدون علت یا آسیب، خونریزی غیرعادی شبیه کبودی، خونریزی غیرعادی از بینی، لثه، روده یا ریه، افزایش حجم لثه و احساس تورم یا پری است یکی از علائم سرطان خون

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران گفت: از دیگر علائم افراد مبتلا به این بیماری می توان به ناراحتی یا درد در سمت چپ بالای شکم، بی قراری و لرزش، تعریق شبانه و سردردهای ضربان دار مکرر اشاره کرد.

عادلی با اشاره به عواملی که منجر به سرطان خون می شود، ادامه داد: ابتلا به سندرم دان، داشتن سابقه خانوادگی سرطان، استعمال دخانیات، شیمی درمانی، قرار گرفتن در معرض پرتوهای زیاد و قرار گرفتن در معرض برخی مواد شیمیایی می تواند خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش دهد.

با توجه به انواع سرطان های خون، سرطان های خون به سه دسته تقسیم می شوند سرطان خون یا لوسمی، سرطان خون لنفوم و سرطان خون میلوما لوسمی به چهار دسته تقسیم می شود: لوسمی لنفوسیتی حاد، لوسمی میلوئید لوسمی لنفوسیتی حاد و مزمن و لوسمی میلوئید این یک بیماری مزمن است.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران افزود: طبق بررسی های انجام شده نیمی از انواع سرطان خون را سرطان های خون تشکیل می دهند لنفوم یا سایر سرطان های مرتبط با سیستم لنفاوی؛ لنفوسیت ها نوعی گلبول سفید هستند که مسئول مبارزه با عفونت ها هستند و افزایش تعداد سلول های لنفاوی منجر به اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود.

عادلی افزود: تورم غدد لنفاوی در ناحیه گردن، زیر بغل و ران، تب، خستگی و ضعف، تعریق، کاهش وزن ناگهانی و بدون دلیل، خارش پوست و کهیر از جمله علائم سرطان خون است. لنفوم در نظر گرفته شده است.

او گفت دلایل شناخته شده برای ابتلا به سرطان خون وجود دارد. لنفوم چنین چیزی وجود ندارد، اما افزایش سن، ابتلا به بیماری های خودایمنی، ابتلا به ایدز، رژیم غذایی متشکل از گوشت و چربی و قرار گرفتن در معرض برخی سموم یا آفت کش ها ممکن است خطر ابتلا به این نوع سرطان را افزایش دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران با بیان اینکه سرطان خون با استفاده از آزمایش خون، نمونه سلول های مغز استخوان، نمونه غدد لنفاوی و عکس تشخیص داده شد، گفت: البته پزشک می تواند معاینات دیگری را نیز برای تشخیص گسترش سرطان در بدن انجام دهد. دادن