(عکس) حیوان عجیبی که یک کوسه را با «اسلایم» غرق می کند.

عکس حیوان عجیبی که یک کوسه را با اسلایم غرق

این ماهی های نخستی به دلیل ظاهر غیرمعمولشان در نگاه اول عجیب به نظر می رسند. این ماهی‌های بدون باله، بدون فلس و چرک صورتی به اشتباه شبیه کرم‌های غول‌پیکری هستند که به نظر می‌رسد ردیف‌هایی از دندان‌های وحشتناک از دهان بدون آرواره‌شان بیرون زده است.

به گزارش محلاتو، این حیوانات باستانی بیش از 500 میلیون سال در این سیاره زندگی می کنند و طول آن به 64 سانتی متر می رسد. اگرچه آنها شبیه مارماهی هستند، ماهی هاگ به نوعی ماهی به نام آب دهان و مکنده تعلق دارد. آنها جمجمه دارند اما آرواره ندارند.

اما هنگامی که دهان کوچک مورد حمله قرار می گیرد، شگفت انگیزترین ویژگی خود را نشان می دهد: یک ماده لجن مانند خاص که می تواند یک کوسه را از پایش ببرد.

هنگامی که طعمه نزدیک می شود، ماهی دهان گرد ماده ای لجن مانند را دفع می کند تا آبشش حیوان مهاجم را مسدود کند. تیم وینگارد که در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی بر روی گل و لای ماهی های دهان گرد مطالعه می کند، می گوید: «ما هرگز طعمه ماهی دهان گرد ندیده ایم.

هر ماهی دهان گرد دارای غدد ویژه ای حاوی الیاف لزج است و هر میلی متر مربع از پوست آن می تواند تا 96 سانتی متر از این ماده را در خود جای دهد. وینگارد می‌گوید: «آن‌ها هرگز لجن ندارند. آنها به وفور دارند.»

این توانایی خارق‌العاده در سال 2017 به طور تصادفی کشف شد، زمانی که یک کامیون پر از ماهی دهان گرد واژگون شد و جاده در سفر به کره جنوبی که این ماهی یک غذای لذیذ محسوب می‌شود، با ماده چسبنده پوشانده شد.

داگلاس فاج، زیست‌شناس مقایسه‌ای و متخصص باس کوچک می‌گوید: «آن‌ها عموماً از مخاط برای دفاع از خود در برابر شکارچیان استفاده می‌کنند، اما زمانی که تحت فشار هستند، مخاط ترشح می‌کنند و رها شدن در بزرگراه قطعاً یک موقعیت استرس‌زا برای این ماهی‌ها است». در دانشگاه چپمن بود.”

این موجودات عجیب لاشخور هستند و از اجساد نهنگ های مرده یا بافت پوسیده حیواناتی که در بستر دریا افتاده اند تغذیه می کنند. این به پاکسازی اکوسیستم و بازیافت مواد مغذی از محیط اعماق دریا کمک می کند.

ماهی های دهان گرد در بیشتر مواقع غذا نمی خورند، بنابراین وقتی غذا می خورند، دل ماتم تشکیل می دهند. این ماهی ها هر 3 تا 6 ماه در اسارت پرورش می یابند. از آنجایی که دهان گردها بینایی ضعیفی دارند، برای یافتن غذا به حس بویایی قوی خود متکی هستند.

4 زائده آنتن مانند در اطراف دهان آنها به آنها کمک می کند طعمه را پیدا کنند و دو جفت برآمدگی دندان مانند روی زبان کاغذ سنباده آنها به آنها کمک می کند غذا را پاره کنند و با دهان حرکت دهند.