عکس درختان 500 و 700 ساله بوشهر

عکس درختان 500 و 700 ساله بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کشف درختان کلخنگ ۷۰۰ ساله از خانواده پسته وحشی و درختان بلوط ۵۰۰ ساله در زیستگاه های طبیعی و شکار ممنوع ارم دشتستان خبر داد.

به گزارش خبر سلام نو، عبدالرحمن مرادزاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، پس از بازدید از زیستگاه های طبیعی و منطقه شکار ممنوع ارم دشتستان، با اشاره به وجود 2 اصله درخت کهنسال در دشتستان به قدمت آن ها گفت: قرن 7 و 5. مسن گفت: عمر 2 درخت بیش از 5 قرن است. درختان کهنسال منطقه ارم دشتستان منبع آثار طبیعی و اطلاعات ژنتیکی ارزشمندی هستند.

وی ادامه داد: دو درخت کهنسال کلخونگ و تک بلوط استان بوشهر به ترتیب بیش از 700 و 500 سال سن برآورد شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با توصیف درخت کلخونگ به عنوان قدیمی ترین درخت پسته وحشی کوهستانی زاگرس گفت: درختان کهنسالی در استان بوشهر وجود دارد که پس از گذراندن دوره های مختلف تاریخی و رویدادهای مختلف، اکنون می توان آن ها را مورد توجه قرار داد. آثار طبیعی و منبع اطلاعات ژنتیکی برای مطالعه و تحقیق.

مرادزاده افزود: درختان کهنسالی که پس از قرن ها در برابر صدمات، حوادث و آفات مقاومت می کنند، دارای پایه ژنتیکی قوی هستند، بنابراین این پایه های ژنتیکی قوی باید به عنوان ذخایر ژنتیکی برای حفاظت از سایر گونه ها حفظ شود.

مرادزاده با تاکید بر صیانت از نعمت های الهی گفت: درختان کهنسال مصنوعات طبیعی هستند که عمر طولانی آنها حاوی اسرار مهمی از حوادث مختلف زیستی و طبیعی است و تنه محکم این درختان ارزشمند باید از انواع تهدیدات انسانی مصون بماند. قابل اعتماد

عکس درختان 500 و 700 ساله بوشهرعکس درختان 500 و 700 ساله بوشهر

عکس درختان 500 و 700 ساله بوشهرعکس درختان 500 و 700 ساله بوشهرعکس درختان 500 و 700 ساله بوشهر

انتهای پیام/190

به گزارش سلامنو