غذاهایی که برای سلامت زنان معجزه می کنند

غذاهایی که برای سلامت زنان معجزه می کنند

غذاهایی که برای سلامت زنان معجزه می کنند

برخی از غذاها سرشار از مواد مغذی هستند که به محافظت از بدن و حفظ عملکرد خوب آن حتی با افزایش سن کمک می کنند.

به گزارش سلامت نیوز، با این غذاها بیشتر آشنا شوید.

سویا

سویا سرشار از فیبر، چربی های خوب و ترکیبات استروژن مانند به نام ایزوفلاون است. ایزوفلاون ها می توانند در دوران یائسگی دوست شما باشند. به عنوان مثال، آنها می توانند به خنک شدن گرگرفتگی کمک کنند.

کلم

این سبزی های برگ دار سرشار از ویتامین K هستند که با کلسیم و ویتامین D کار می کند تا استخوان های شما را قوی و سالم نگه دارد. یک وعده حاوی بیش از 20 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A و C است.

مارچوبه

راه دیگری برای دریافت ویتامین K می خواهید؟ مارچوبه بخورید با مصرف نصف لیوان مارچوبه یک سوم نیاز روزانه خود را تامین می کنید. مارچوبه همچنین سرشار از فولات است که به جلوگیری از نقایص مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا کمک می کند.

لوبیا

آنها سرشار از پروتئین بدون چربی (و اغلب گران قیمت) هستند که همراه با گوشت عرضه می شود و فیبر بالایی دارند. آنها می توانند فشار خون، قند خون و ضربان قلب شما را کاهش دهند.

گریپ فروت

همه چیز در مورد “فلاونوئیدها” است، که به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سکته در زنان کمک می کند و همچنین ممکن است به سلامت قلب شما کمک کند. (پرتقال نیز موثر است، اما گریپ فروت قند کمتری دارد.) گریپ فروت ممکن است به خوبی با داروهای شما ترکیب نشود، بنابراین قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

توت و گیلاس

این میوه ها حاوی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند از سلول های سالم در برابر انواع آسیب ها محافظت کنند. میوه ها با افزایش سن مغز شما را سالم تر می کنند. همچنین برای ساخت کلاژن، پروتئینی که پوست شما را سفت و صاف نگه می دارد، به ویتامین C نیاز دارید.

پاپایا

رنگ قرمز نارنجی آن از بتاکاروتن (موجود در هویج) و لیکوپن (همچنین در گوجه فرنگی و هندوانه یافت می شود) می آید. لیکوپن خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و سینه را کاهش می دهد. همچنین یک آنتی اکسیدان است و کلسترول و فشار خون را در سطوح سالم نگه می دارد تا از بیماری قلبی جلوگیری کند.

ماست ساده و کم چرب

وقتی بالای 50 سال دارید، به کلسیم بیشتری نیاز دارید. در ماست به وفور یافت می شود و فقط 8 اونس بیش از یک سوم کلسیم مصرفی روزانه شما را تامین می کند. به دنبال نوع غنی شده با ویتامین D باشید تا به بدن شما در استفاده بهتر از این ماده معدنی کمک کند.

ساردین

ساردین سرشار از اسیدهای چرب سالم، ویتامین D و کلسیم است. چربی‌های امگا 3 موجود در آن‌ها می‌تواند کیفیت شیر ​​مادر را بهبود بخشد و ساردین برای نوزادانی که مادرانشان آن را در دوران بارداری مصرف می‌کنند مفید است. آنها همچنین حاوی جیوه کمتری نسبت به سایر ماهی ها هستند.

دانه کتان

دانه‌های کتان آسیاب شده علاوه بر فیبر، سرشار از لیگنان‌ها هستند که ترکیبات گیاهی هستند که مانند استروژن عمل می‌کنند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان سینه کمک کنند. روغن بذر کتان یک راه عالی برای دریافت امگا 3 است، اما هیچ مزیت اضافی برای مبارزه با سرطان ارائه نمی دهد. قبل از افزودن دانه کتان به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است بر عملکرد برخی داروها تأثیر بگذارد.

گردو

آنها همچنین سرشار از اسیدهای چرب سالم هستند و ممکن است به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل به پیشگیری از سرطان کمک کنند.

آووکادو

آووکادو پر از چربی های خوب است و در واقع، مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از آووکادو می تواند به کاهش چربی شکم و محافظت از چشم و پوست کمک کند. آنها حتی ممکن است سطح کلسترول “بد” را کاهش دهند و کلسترول “خوب” را افزایش دهند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از مس، فیبر، ویتامین B6، پتاسیم و آهن است. بهتر از همه، آنها مملو از بتاکاروتن هستند که منبع ویتامین A+ است. خوردن آنها در دوران بارداری و شیردهی همچنین باعث می شود که ریه های کوچک کودک شما سالم و قوی باشند.

اسفناج

فولات دوست شماست. علاوه بر فوایدی که در دوران بارداری دارد، خطر ابتلا به زوال عقل، بیماری های قلبی و سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می دهد. اسفناج همچنین حاوی فولات و لوتئین است. این آنتی اکسیدان از عدسی و شبکیه چشم محافظت می کند و حتی می تواند چین و چروک های پوست شما را از بین ببرد.

کبد

ممکن است در لیست غذاهای شما برای خوردن نباشد، اما جگر گاو منبع عالی فولات و اسید فولیک است که از رقبای پیشرو گیاهخواری مانند اسفناج و نخود سیاه چشم برتری دارد.

گوشت گاو بدون چربی

در مورد گوشت گاو، گوشت قرمز حاوی مقادیر زیادی آهن است و بعد از سن 18 سالگی به مقدار زیادی آهن نیاز دارید. حتی بیشتر از مردان! گوشت گاو سرشار از آهن است و همچنین روی و ویتامین های گروه B را برای بدن تامین می کند. اما زیاده روی نکنید. این احتمال وجود دارد که مصرف زیاد گوشت قرمز منجر به فیبروم رحم شود.