غذاهای ایرانی خوشمزه شام ​​در خانه رونالدو!

غذاهای ایرانی خوشمزه شام ​​در خانه رونالدو

جورجینا رودریگز عکس غذای سنتی کاشان گوشتولوبیا را در صفحه مجازی خود به اشتراک گذاشت و آن را تبدیل به داستان کرد. جورجینا در توضیح این غذا گفت: “این عکس شام من است.” جورجینا یک مدل و اینفلوئنسر اسپانیایی است.

غذاهای محلی کاشان

به گزارش همشهری، گوشت و لوبیا یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است که منشا آن شهر کاشان در استان اصفهان است. در کاشان به این غذا آبگوشت لوبیا سفید نیز می گویند و تهیه آن شبیه آبگوشت است. مواد لازم برای تهیه این غذا لوبیا سفید، گوشت گوسفند، پیاز، نمک، زردچوبه و زعفران دم کرده است. عده ای طبق ذائقه و ذائقه خود تره، جعفری و شنبلیله را به نیم کیلو غذا اضافه می کنند و برخی دیگر این غذا را با سیب زمینی ترجیح می دهند. گوشت و لوبیا کاشان که به راحتی درست می شود، با فراگیر شدن این نام به یک غذای جهانی تبدیل شده است.

غذاهای محلی کاشان

علاوه بر گوشت و حبوبات که معروف ترین غذای سنتی کاشان است، غذاهای محلی خوشمزه دیگری نیز در کاشان وجود دارد که اغلب گردشگران را به سمت خود جذب می کند. کاشانی ها بعد از گوشت و حبوبات از چفت یا نخود به عنوان خوشمزه ترین غذاهای سنتی شهر خود یاد می کنند. نخود فرنگی یک خورش روغن کاشانی است که در بین یزدی ها نیز رواج دارد و به آن روغن یزدی می گویند.